خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 10 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

استان سمنان آمادگی استقرار صنایع آب‌بر را ندارد - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 10 مهر 1403 - 14:53
استاندار سمنان با اشاره به اینکه این استان آمادگی استقرار صنایع آب بر را ندارد، گفت: از کشت محصولات کشاورزی آب بر و همچنین صنایع آب بر در استان سمنان جلوگیری خواهد شد.
استان،سمنان،آب،حفاظت

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید محمدرضا هاشمی در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان سمنان با بیان اینکه جلوگیری از مصرف بی‌رویه باید در این استان لحاظ شود، اظهار داشت: هدر رفت آب در کنار بهره‌وری در استفاده از صنایع آب‌بر باید به‌صورت ویژه در دستور کار استان سمنان قرار گیرد.
وی فرهنگ‌سازی در حوزه مصرف بهینه مصرف آب و اطلاع‌رسانی در این بخش از اولویت‌ها دانست و ابراز داشت: جداسازی آب شرب فضای سبز توسط شهرداری‌ها می‌تواند از راهکارهای مؤثر در خصوص حفاظت ما حفاظت از منابع آبی باشد.
استاندار سمنان با بیان اینکه جمع‌آوری فاضلاب‌ها و مدیریت پساب یکی از اقدامات مؤثر در این بخش است، گفت: این امر در دستور کار قرار گیرد.
هاشمی همچنین از توسعه مجتمع کشت گلخانه‌ای در راستای مدیریت بهینه آب در این استان خبر داد و اعلام کرد: این امر در یک برنامه‌ریزی مدون و جامع در سراسر استان شکل گیرد.
کم‌آبی سال از مهم‌ترین مشکلاتی است که استان سمنان با آن دست و پنجه نرم می‌کند.
انتهای پیام/363/