خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 10 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مشارکت اجتماعی باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری در سالمندان می شود

مهر | استان‌ها | سه شنبه، 10 مهر 1403 - 14:58
قزوین- کارشناس سلامت سالمندی مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: مشارکت اجتماعی سالمندان، به بهبود سلامت عمومی و کاهش خطر ابتلا به بیماری ها کمک می کند.
اجتماعي،سالمندان،مشاركت،شناختي،سلامت،عملكرد

به گزارش خبرگزاری مهر، فریبا قربانی با اشاره به فرارسیدن روز جهانی سالمند اظهار کرد: بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، مشارکت اجتماعی سالمندان می تواند به بهبود سلامت عمومی و کاهش خطر ابتلا به بیماری ها کمک کند و نیز مانع از انزوای اجتماعی و تنهایی شود و جنبه های سلامت روانشناختی و جسمانی را تقویت کند.
فریبا قربانی با اشاره به اینکه یکی دیگر از فواید مشارکت اجتماعی در سالمندان، افزایش حفظ عملکرد شناختی است؛ گفت: مشارکت در گروه های اجتماعی، عملکرد شناختی و حافظه را تقویت کرده و از افت عملکرد شناختی جلوگیری می کند.
کارشناس سلامت سالمندی مرکز بهداشت شهید بلندیان اظهار کرد: کاهش خطر افسردگی و اضطراب از دیگر فواید مشارکت اجتماعی در سالمندان است.
سالمندان می‌توانند به عنوان مرجع یا ستون استوار خانواده عمل کنند و نقش‌های سرپرستی و تدبیر امور را بر عهده داشته باشند و به عنوان مشاوران خانواده در تصمیم‌گیری‌های خانوادگی نقش بسزایی را ایفا کنند.
شرکت در فعالیت های اجتماعی، می تواند احساس معنویت و رضایتمندی از زندگی را در این انسان های با تجربه، افزایش دهد.