خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 10 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

شناسایی 22000کیلوگرم فرآورده‌ خام‌دامی‌ غیر بهداشتی‌ در اراک - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 10 مهر 1403 - 16:52
رئیس اداره دامپزشکی اراک گفت: بیش از 22 هزار کیلوگرم فرآورده های خام دامی غیر بهداشتی در اراک شناسایی و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.
اداره،دامي،خام،دامپزشكي،واكسن،اراك،دام،بازديد،مقدار،بهداشتي، ...

ابوالفضل حمزه لوییان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به بازدید از واحدهای فرآوری، نگهداری، حمل و عرضه فرآورده‌های خام دامی این شهرستان، اظهار کرد: در راستای حفظ سلامت شهروندان از ابتدای سال تاکنون 23 هزار و 444 مورد بازدید از واحدهای فرآوری، نگهداری، حمل وعرضه فرآورده های خام دامی این شهرستان انجام شده است.
وی افزود: با توجه به رسالت دامپزشکی در تامین سلامت سفره غذایی همشهریان گرامی، این اداره همواره و به صورت دوره‌ای نظارت‌های عالیه را بر تولید، پخش و عرضه انواع فرآورده‌های خام دامی، گوشت طیور و آبزیان انجام می‌دهد.
رئیس اداره دامپزشکی اراک بیان کرد: 22 هزار و 873 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی و غیرقابل مصرف در این بازرسی‌ها از چرخه مصرف انسانی خارج و پرونده 59 نفر از متخلفان به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.
حمزه‌ لوئیان عنوان کرد: در این مدت نظارت بهداشتی بر لاشه های استحصالی 41 هزار522 راس دام سبک و 4 هزار 933 راس گاو و گوساله انجام شد که از این مقدار 280 لاشه استحصالی غیر بهداشتی در کشتارگاه دام از چرخه مصرف خارج گردیده است.
وی در ارتباط با عملکرد واحد مبارزه این اداره گفت: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر 751 هزار دُز واکسن علیه بیماری‌های مختلف دامی و قابل انتقال به انسان توسط اکیپ‌های این اداره به طور رایگان به جمعیت دام این شهرستان تزریق شد که مقدار 76 هزار و 756 دُز از این مقدار، واکسن بیماری‌های مشترک نظیر تب مالت و شاربن و هاری بوده است.
رئیس اداره دامپزشکی اراک افزود: در شش ماهه نخست امسال به منظور جلوگیری از بروز بیماری و تلفات در جمعیت طیورنیز 30 میلیون و 541 هزار قطعه طیور واکسیناسیون شدند، همچنین در این مدت بر پرورش و تفریخ یک میلیون 958هزار 340 قطعه تخم چشم زده و تولید بچه ماهی قزل آلا نظارت شد.
حمزه‌ لوئیان خاطرنشان کرد: 706 مورد بازدید از مراکز درمانی، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، خودروهای حمل واکسن و عملیات مایه کوبی توسط واحد دارو و درمان این اداره انجام شد که منجر به کشف 6 مورد داروی غیرمجاز و معرفی 3 مورد تخلف به مراجع قضایی شد.
انتهای پیام/711/