خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 10 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

جهت‌گیری صدا و سیما در راستای اجرای سند تحول رسانه ملی است

باشگاه خبرنگاران | سیاسی | سه شنبه، 10 مهر 1403 - 17:00
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از حضور رئیس سازمان صدا و سیما در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.
سيما،صدا،ملي،سازمان،رسانه،كميسيون،امنيت

ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در توضیح جلسه عصر امروز این کمیسیون امنیت با رئیس رسانه ملی گفت: این جلسه با حضور آقای جبلی رئیس سازمان صدا و سیما و معاونانش برگزار شد؛ آقای جبلی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های صدا و سیما در سه سال اخیر، به مشکلات این سازمان اشاره کرد و گفت که ما در حوزه تبیین، محافظه کار نیستیم و ریسک پذیر هستیم و تلاش کردیم که برنامه‌های چالشی را توسعه دهیم و جهت‌گیری سازمان صدا و سیما و برنامه‌های آن در راستای اجرای سند تحول رسانه ملی است.
وی ادامه داد: رئیس سازمان صدا و سیما بر سندمحوری در سازمان تاکید داشت و اشاره‌ای به مشکلات و چالش‌های سازمان در حوزه‌های فنی، بودجه‌ای و همین‌طور در سیاست خارجی و محدودیت‌هایی ایجاد شده از سوی غرب برای رسانه ملی کرد.
معاون سیاسی و معاون برون‌مرزی سازمان صدا و سیما نیز گزارشی از حوزه فعالیت خود، ماموریت‌هایشان و مشکلات و چالش‌های خود دادند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اظهارات نمایندگان گفت: اعضای کمیسیون به موضوعاتی همچون راه‌اندازی ماهواره مستقل برای پخش برنامه‌های رسانه ملی، اهمیت تبیین حوادث و رویداد‌ها از طرف صدا و سیما و داشتن روایت اول در این رسانه، لزوم پاسخ دادن به شبهات، رفع تنگنا‌های مالی صدا و سیما، تحول در خبررسانی صدا و سیما، بسترسازی برای امنیت پایدار، تبیین سیاست‌های کشور، اثرگذاری در دنیا و داشتن مرجعیت رسانه‌ای ملی، کیفی‌سازی برنامه‌ها و مخاطب‌محوری و همین‌طور تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب از رسانه ملی تاکید کردند.