خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 10 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

روسیه حمله زمینی به لبنان را محکوم کرد

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | سه شنبه، 10 مهر 1403 - 17:06
روسیه عملیات زمینی ارتش صهیونیستی در خاک لبنان را محکوم کرد و خواستار خروج این نظامیان شد.
لبنان،رژيم،صهيونيست،اسرائيلي،زميني،صهيونيستي،روسيه،وزارت

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای که خطاب به رژیم صهیونیستی نوشته شده است، اعلام کرد: «روسیه به شدت حمله به لبنان را محکوم می‌کند و از مقامات اسرائیلی می‌خواهد فورا به خصومت‌ها پایان داده، نیرو‌ها را از خاک لبنان خارج کنند و در جستجوی واقعی راه‌های صلح آمیز برای حل مناقشه خاورمیانه باشند».
به گزارش آناتولی، در این بیانیه آمده است که تهاجم زمینی تنش‌ها در غرب آسیا را افزایش داده و «ماهیت ترکیبی» آن (استفاده از تمام شاخه‌های نیرو‌های مسلح صهیونیست) سبب می‌شود تلفات به صورت پیوسته افزایش یابد.
به گفته وزارت بهداشت لبنان، از دوشنبه هفته گذشته که رژیم صهیونیستی حملات گسترده خود را علیه لبنان آغاز کرده است، بیش از هزار نفر در سراسر این کشور به شهادت رسیده و بیش از دو هزار و ۹۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.
پیش از روسیه، وزارت خارجه ترکیه نیز در بیانیه‌ای عملیات زمینی اسرائیل در لبنان را محکوم کرد و از این رژیم خواست که «فورا» به آن پایان دهد.
سی‌ان‌ان ساعاتی پیش گزارش داد که رژیم صهیونیستی حمله زمینی به سمت لبنان را آغاز کرده است و این چهارمین باری است که نظامیان اسرائیلی در ۵۰ سال گذشته علنا وارد خاک لبنان می‌شوند.
با این حال، یک مقام امنیتی صهیونیست صبح امروز (سه شنبه) به شرط ناشناس ماندن در گفتگو با خبرنگاران مدعی شد که این عملیات به منزله تهاجم نیست و در عوض آن را «حمله‌های محلی» توصیف کرد که «دامنه آن بسیار محدود است».
وی گفت تا کنون «هیچ درگیری» روی زمین بین ارتش صهیونیست و حزب الله صورت نگرفته است، اما از اظهار نظر در مورد اینکه آیا تانک‌های اسرائیلی وارد لبنان شده اند یا خیر خودداری کرد.
مترجم: زهرا نجفی