خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 10 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

دریابان شمخانی: تصور فروپاشی حزب‌الله پس از شهادت سیدحسن نصرالله بسیار ساده لوحانه است

باشگاه خبرنگاران | سیاسی | سه شنبه، 10 مهر 1403 - 18:46
مشاور سیاسی مقام معظم رهبری گفت: سیدحسن نصرالله از زمانی که در عنفوان جوانی مسیر جهاد و مبارزه بر علیه اشغالگری و ظلم صهیونیست‌ها را برگزید هیچگاه دچار تزلزل و تردید در تداوم جهاد و مقاومت نشد.
شهادت،نصرالله،سيد،حزب،الله،مقاومت،لبنان،رهبر،حسن،شمخاني،جهاد ...

دریابان علی شمخانی مشاور سیاسی رهبر معظم انقلاب پیرامون شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: شهادت رهبر پرافتخار حزب الله لبنان، احساس دو گانه‌ای را در دوستداران و همراهان جبهه مقاومت برانگیخت که آمیخته‌ای از خشم و افتخار است.
وی با بیان اینکه حیات عزت مندانه سیدحسن در محدوده جهاد و شهادت خلاصه شده بود و روح پرتلاطم سید حسن پس از عماد (مغنیه) وهادی (نصرالله) و قاسم (سلیمانی) و سایر شهدای حزب الله هیچگاه در جسم مبارکش آرام و قرار نداشت.
شمخانی خاطر نشان کرد؛ شهادت سرافرازانه بدست شقی‌ترین موجودات روی زمین، میراثی است که حضرت سیدالشهداء (ع) برای فرزندان و یاران و اصحاب خود به یادگار گذاشته و شهید سید حسن نصرالله و شهدای مقاومت به این فیض حسینی مفتخر شدند
مشاور رهبر معظم انقلاب با اشاره به سابقه ۴۰ ساله دوستی و همسنگری خود با سید حسن نصرالله گفت: دبیرکل شهید حزب الله لبنان از زمانی که در عنفوان جوانی مسیر جهاد و مبارزه بر علیه اشغالگری و ظلم صهیونیست‌ها را برگزید با پذیرش همه سختی‌ها و ناملایمات هیچگاه دچار تزلزل، سستی، غفلت و تردید در تداوم جهاد و مقاومت نشد و این روحیه، اراده و انگیزه که منبعث از ایمان الهی بود از او یک رهبر مقتدر، کاریزماتیک و پرآوازه ساخت.
شمخانی با تاکید بر استحکام زیر ساخت‌های اعتقادی، تشکیلاتی، آموزشی و عملیاتی حزب الله که ریشه در باور‌های دینی و ملی مردم لبنان دارد گفت: تصور فرو پاشی حزب الله پس از شهادت سید حسن نصرالله بسیار ساده لوحانه است کما اینکه با شهادت سید عباس موسوی هم جریان مقاومت با اراده و عزمی است استوارتر به مبارزه با دشمن صهیونیستی ادامه داد.
وی درپایان و در پاسخ به سئوالی در خصوص برنامه ایران برای پاسخگویی به جنایات‌ها و شرارت‌های رژیم اسرائیل گفت: پاسخ، اقدامی عملی است که پس از انجام آن مشخص خواهد شد.