خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 10 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

130 هزار سفر در اردبیل ثبت شد

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 10 مهر 1403 - 19:12
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل، گفت: در نیمه اول امسال 130 هزار و 598 سفر در استان اردبیل با بهره گیری از ناوگان حمل و نقل مسافری انجام شده است.
استان،ناوگان،اردبيل،ثبت،محورهاي،غيرمجاز،مسافر،سرعت

کلیم‌الله وثوقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل، اظهار داشت: در 6 ماهه اول امسال از طریق ناوگان اتوبوس 24 هزار و 597 سفر به ثبت رسیده که در این ناوگان همکاران ما تلاش کردند تا 397 هزار و 743 مسافر را جابه‌جا کنند.
وی تصریح کرد: از طریق ناوگان مینی‌بوس نیز در نیمه اول امسال 90 هزار و 309 سفر به ثبت رسیده تا شاهد جابه‌جایی 293 هزار و 458 مسافر در استان اردبیل به مقاصد مختلف باشیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل، گفت: از طریق ناوگان سواری نیز 6 هزار و 36 سفر در فصل بهار و تابستان در استان اردبیل به ثبت رسیده تا شاهد جابه‌جایی 72 هزار و 688 مسافر از طریق ناوگان سواری باشیم.
وثوقی افزود: در مجموع در نیمه اول امسال در قالب 130 هزار و 598 سفر، 763 هزار و 889 مسافر در استان اردبیل جابه‌جا شده که عمده مقاصد آنها به تهران، شهرهای شمالی و استان‌های همجوار بوده است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در مجموع در نیمه اول امسال نسبت به نیمه اول سال گذشته ناوگان حمل و نقل مسافر استان عملکرد مثبت و رو به رشدی را داشته و شرایط مطلوبی را در استقبال از سفر زمینی با استفاده از اتوبوس، مینی‌بوس و سواری شاهد بودیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اضافه کرد: ناوگان اتوبوس و سواری استان در سال‌های اخیر نوسازی شده، اما ناوگان مینی‌بوس فرسوده به نظر می‌رسد که باید در نوسازی آن قدم‌های جدی برداشته شود.
وثوقی از ثبت بیش از 6 میلیون تخلف تردد سرعت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و بیان کرد: در نیمه اول امسال 6 میلیون تردد تخلف و سرعت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسید.
وی در ادامه یادآور شد: این میزان تخلف 10 درصد کل ترددهای استان را شامل می‌شود که رانندگان باید برای حفظ جان خود و سایر هموطنان به علایم راهور توجه کرده و از سرعت و سبقت غیرمجاز پرهیز کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل محورهای بران – قره‌آغاج، گرمی، بیله‌سوار و مشگین‌شهر – کنگرلو را جز محورهای ترپردد تخلف سرعت غیرمجاز برشمرد و گفت: در نیمه اول امسال عمده ثبت تخلفات سرعت غیرمجاز در این محورهای مواصلاتی به ثبت رسیده است.
انتهای پیام/131/