خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 10 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تشویق و تنبیه نانوایی‌ها در اردبیل - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 10 مهر 1403 - 19:12
تعزیرات حکومتی اردبیل در یک اقدام شایسته تشویق و تنبیه نانوایی های فعال در اردبیل را به صورت همزمان انجام داد.
اردبيل،تعزيرات،حكومتي،قرار،تخلفات،نان،كيفيت،پخت،رعايت،استان، ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علی رحیمی‌آذر عصر امروز در جریان انجام مأموریت گشت مشترک شعب قضایی تعزیرات حکومتی اردبیل، اظهار داشت: گشت مشترک سرکشی به نانوایی‌ها را به صورت اقدام مستمر مورد توجه قرار داده تا با همراهی نمایندگان و بازرسان دستگاه‌های نظارتی این کار به صورت مطلوب مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: ما در یک روند متفاوت تلاش می‌کنیم تا در کنار بررسی پرونده‌های ثبت تخلفات نانوایی‌ها در اردبیل، نانوایانی که اقدام به پخت با کیفیت و رعایت قیمت کنند با تشویق آنها را ترغیب به ادامه این روند کنیم.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: در این بازدیدها به دلیل رعایت قوانین و مقررات و پخت با کیفیت نان همراه با رعایت قیمت، 2 واحد نانوایی مورد تشویق قرار گرفته و با اهدای کارت هدیه از صاحبان این نانوایی‌ها تجلیل کردیم.
رحیمی‌آذر افزود: در نقطه مقابل با نانوایی‌های متخلف نیز برخورد می‌شود که با تشدید این نظارت‌ها و برخوردها سعی می‌کنیم زمینه رضایتمندی مردم و کاهش تخلفات را فراهم کنیم.
وی با انتقاد از برخی نانوایی‌ها در استفاده از کنجد سیاه غیربهداشتی خاطرنشان کرد: نانوایی‌ها حق استفاده از چنین مواد غیربهداشتی را ندارند و باید نان با کیفیت مناسب بدون مسائل جانبی تهیه و تحویل مردم دهند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل اضافه کرد: به هیچ وجه افزایش قیمت به بهانه استفاده از کنجد و یا سایر مسائل قابل قبول نیست و باید نان به نرخ مصوب به مردم عرضه شده و کیفیت پخت آن بیشتر از ظواهر مورد توجه قرار گیرد.
رحیمی‌آذر بیان کرد: ادارات صنعت، معدن و تجارت، غله، بهداشت و اتحادیه نانوایی‌ها بر روند پخت نان در اردبیل در قالب تشکیل گشت مشترک با محوریت تعزیرات حکومتی، دادستان و فرمانداری اردبیل نظارت داشته و سعی می‌کنند جلوی تخلفات را بگیرند.
وی در ادامه یادآور شد: در 2 روز اخیر 10 واحد نانوایی در اردبیل مورد بازدید قرار گرفته که هشت واحد دارای تخلف اقتصادی و صنفی شناسایی شده که برابر قانون با آنها برخورد انجام می‌شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل بیشترین تخلفات را در حوزه نان مربوط به گران‌فروشی، کم فروشی و عدم رعایت نظامات صنفی اعلام کرد و گفت: مردم انتظار دارند که نام با کیفیت در سبد غذایی آنها قرار گیرد.
رحیمی‌آذر از عزم جدی تعزیرات حکومتی در حمایت از حقوق شهروندان و مبارزه با تخلفات اقتصادی و صنفی خبر داد و تصریح کرد: نظارت بر اقلام پرمصرف در سبد کالایی خانواده‌ها مهمترین اولویت اجرای طرح‌های نظارتی تعزیرات در استان اردبیل است.
انتهای پیام/131/