خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 10 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کارشناس یمنی: تل‌آویو، چشم انتظار واکنش صنعا باشد - تسنیم

تسنیم | بین‌الملل | سه شنبه، 10 مهر 1403 - 20:12
«طالب الحسنی»، کارشناس یمنی در ویدئویی تحلیلی برای تسنیم، به تشریح پیامدهای ناشی از تجاوز روز یکشنبه رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده و شهادت سید حسن نصرالله پرداخته است.
تجاوز،يمن،حملات،الحسني،شهادت،سيد،رژيم،اشاره،غزه،بندر

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، «طالب الحسنی»، کارشناس یمنی در ویدئویی تحلیلی برای تسنیم، به تشریح پیامدهای ناشی از تجاوز روز یکشنبه رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده و شهادت سید حسن نصرالله پرداخته است.
طالب الحسنی در ابتدای این ویدئوی تحلیلی با اشاره به هدف قرار دادن زیرساخت‌های بندر الحدیده و همچنین نیروگاه برق این شهر در تجاوز اخیر صهیونیست‌ها افزود: حملات اسرائیل به اهداف غیرنظامی بیش از هر چیز متاثر از مشارکت صنعا در جبهه پشتیبانی از غزه و عملیات‌های نظامی نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ علیه اهداف صهیونیستی و متحدین این رژیم است.
وی در ادامه، حملات اسرائیل به اهداف غیرنظامی را نشانه فقدان وجود هدف آشکار نظامی از سوی صهیونیست‌ها دانست و افزود: تل‌آویو در چارچوب این تجاوز کور تنها می‌‎خواهد از یمن انتقام بگیرد و هیچ راهبرد نظامی مشخصی را در این تجاوز دنبال نمی‌کند.
الحسنی با اشاره به شادمانی نتانیاهو از تجاوز اخیر جنگنده‌های اسرائیلی به بندر الحدیده گفت: نتانیاهو احتمالا فراموش کرده که یمن در شرایطی که بیش از دو هزار کیلومتر با سرزمین‌های اشغالی فاصله دارد موفق شد تا با استفاده از پهپادها و موشک‌های بالستیک خود فلسطین اشغالی را هدف حملات خویش قرار دهد و بدیهی است که در این روند از حملات اسرائیل هراسی ندارد.
وی افزود: بدون تردید واکنش و پاسخ‌های مشابه در انتظار رژیم است، به ویژه که یمنی‌ها هنوز به تجاوز قبلی صهیونیست‌ها هم پاسخ نداده‌اند.
این تحلیلگر یمنی با اشاره به استمرار حملات پهپادی و موشکی نیروهای مسلح یمن به غزه گفت: یمن به حمایت از غزه و جبهه لبنان به ویژه در سایه تشدید تنش کنونی صهیونیست‌ها در لبنان ادامه خواهد داد.
الحسنی در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به شهادت سید مقاومت اذعان داشت: شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله ضایعه‌ای بزرگ است، اما تاثیری بر توانمندی‌های محور مقاومت نخواهد داشت.
حزب‌الله به مانند دوران شهادت «سید عباس موسوی» و شهید «راغب حرب» از این مرحله عبور خواهد کرد اما این ترور بر سرنوشت رژیم صهیونیستی تأثیر بسزایی خواهد داشت.
انتهای پیام/