خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 10 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

دیدار عارف با نخست وزیر قرقیزستان و دبیرکل اتحادیه اوراسیا

باشگاه خبرنگاران | سیاسی | سه شنبه، 10 مهر 1403 - 20:30
معاون اول رئیس جمهور در ادامه سفر به ارمنستان و در حاشیه نشست روسای دولت‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا با نخست وزیر قرقیزستان و دبیرکل اتحادیه اوراسیا دیدار و گفتگو کرد.
اتحاديه،اوراسيا،اقتصادي،ايران،چندجانبه،تعميق،عارف،جداگانه

محمدرضا عارف در این دیدار‌های جداگانه که عصر امروز (سه شنبه) به وقت محلی انجام شد، با تاکید بر عزم جدی دولت چهاردم بر گسترش و تعمیق همکاری‌ها با کشور‌های همسایه و منطقه تصریح کرد: افزایش ارتباطات تجاری و اقتصادی و پررنگ شدن نقش بخش خصوصی در تعمیق همکاری‌ها حائز اهمیت است.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌ها و مزیت‌های فراوان جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های حمل ونقل و ترانزیتی بار و مسافر، نفت و گاز و پتروشیمی، شرکت‌های دانش بنیان، معدن، بنادر مهم در دریای خزر و خلیج فارس، موقعیت جغرافیایی و اتصال به آب‌های آزاد خاطرنشان کرد: افزایش ارتباطات متقابل جمهوری اسلامی ایران و اعضای اتحادیه اوراسیا فرصتی مناسب برای رشد اقتصادی بر مبنای سیاست برد-برد است که باید روابط دوجانبه و چندجانبه برای تحقق اهداف این اتحادیه گسترش یابد.
دکتر عارف همچنین هم افزایی اقتصادی میان کشور‌های مستقل و در حال توسعه نظیر اعضاء اتحادیه اقتصادی اوراسیا را خواستار شد و با اشاره به حوزه تمدنی مشترک ایران و کشور‌های عضو اتحادیه اوراسیا گفت: مصصم هستیم در همه ساز و کار‌ها و همکاری‌های چندجانبه حضور فعالی داشته باشیم.
دبیرکل اتحادیه اوراسیا هم در این دیدار‌های جداگانه با استقبال از فرآیند عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا و بهره گیری از مزایای اقتصادی و تجاری ایران بر ضرورت همگرایی کشور‌های منطقه و همچنین عضو این اتحادیه تاکید کردند.