خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 10 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

دهک بندی درجامعه ایثارگری حذف می شود/شناسایی ۲۲۰۰ شهید غریب اسارت

مهر | استان‌ها | سه شنبه، 10 مهر 1403 - 20:41
ساری -رییش بنیاد شهید و امور ایثارگران از تلاش برای حذف دهک بندی در جامعه ایثارگری خبر داد و گفت: به زودی چهار هزار فرزند جامعه ایثارگری در مازندران جذب ادارات می شوند.
شهيد،علويان،سيره،ديار،مازندران،جبهه،مقاومت،معظم،دفاع،استان،ا ...

به گزارش خبرنگار مهر، سعید اوحدی شامگاه سهولت در حاشیه اجلاسیه شهدای غریب اسارت استان که در راستای دومین کنگره ملی ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید دیار علویان خط شکن برگزار شد، از امضای تفاهم نامه برای رفع کم و کاستی‌های حوزه جامعه ایثارگری استان خبر داد و اظهار کرد: امید است ذیل این تفاهم نامه مشکلات این قشر اثرگذار با همکاری استاندار مازندران و بنیاد شهید این خطه از شمال کشور مرتفع شود.
وی ضمن گرامیداشت یاد و نام علمدار جبهه مقاومت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی راه این شهید والامقام با قوت ادامه خواهد داشت.
امروز غزه، فلسطین و مظلومیت مردم بی دفاع آنجا، مسئله اول جهان شده و کشورهای مختلف دنیا برای دفاع از این مردم و حذف اسرائیل راهپیمایی می‌کنند.
رئیس بنیاد شهید با تاکید براینکه پیروزی نهایی از آن جبهه مقاومت است، خاطرنشان شد: جبهه مقاومت با تاسی از سیره شهدا، طومار صهیونیست‌ها را در هم خواهد پیچید.
اوحدی ضمن تحسین همت والای مسئولان مازندران برای بزرگداشت یاد و نام شهدای دیار علویان خط شکن به ویژه ۸۲ شهید غریب در اسارت، گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای دومین کنگره ملی ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید دیار علویان خواستار قرائت، روایت و تبیین سیره و ایثار شهدای مازندران شد.
به فرموده معظم له برای تبیین سیره شهدا باید از ظاهر عبور کرد.
ایشان جنگ تحمیلی را به عنوان یک نعمت معرفی کردند و خواستار تبیین درست دستاوردهای دفاع مقدس شدند.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دفاع مقدس سرشار از مقاومت، تدبیر و حکمت بوده، افزود: در جنگ تحمیلی که در حقیقت یک جنگ بین‌المللی بود رزمندگان اسلام با ایمان و پایداری مقابل بعثیان ایستادند و از وعده و نصرت حق که همان پیروزی مجاهد در راه خدا در مقابل جبهه کفر است، بهره مند شدند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اهمیت تکریم و تجلیل خانواده‌های معظم شهدا به ویژه مادران و همسران این مردان خدایی، گفت: رزمندگان اسلام در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق شکنجه‌های بیشماری را متحمل شدند، باید سیره آزادگان سرافراز جمهوری اسلامی به درستی بازگو شود.
اوحدی با بیان اینکه ۲ هزار و ۲۲۲ شهید غریب در اسارت تاکنون شناسایی شده است، یادآورشد: ۸۲ شهید از این تعداد متعلق به دیار علویان خط شکن است.
وی از تلاش برای حذف دهک بندی در جامعه ایثارگری خبر داد و گفت: به زودی چهار هزار نفر از فرزندان جامعه ایثارگری استان مازندران در دستگاه‌های اجرایی استان جذب خواهند شد.