خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 11 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

واگذاری تمام ظرفیت ساخت مسکن به بخش خصوصی اشتباه بود

تسنیم | اقتصادی | چهارشنبه، 11 مهر 1403 - 07:52
سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ایران از نگاه ویژه به برنامه پروژه های مشارکتی خبر داد و گفت: واگذاری تمام ظرفیت ساخت بر عهده بخش خصوصی اشتباه بود.
برنامه،شركت،درآمد،بودجه،عملياتي،محمودزاده،مشاركتي،تكليف،ابلا ...

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شهرام ملکی با اعلام این‌که در این دوره به پروژه‌های مشارکتی نگاهی ویژه و جدید داریم، اظهار کرد: با توجه مشکلات موجود تلاش داریم از تکرار اشتباهات گذشته در این حوزه پرهیز کرده و تمام ظرفیت ساخت را برعهده بخش خصوصی نگذاریم.
وی ادامه داد: در این راستا اگر زمینی دارای استعداد سرمایه‌گذاری خوبی بود؛ از محل منابع داخلی شرکت و تحت کنترل ستاد پروژه تجاری-مسکونی را آغاز کنیم و آن را در بودجه سال آینده در نظر بگیریم.
وی افزود: هر کدام از شرکت‌های وابسته که می‌خواهند از صندوق ملی مسکن برای پروژه‌های خود استفاده کنند، باید از امروز زمین را به‌صورت تهاتر در بودجه اصلاحی 1403 و پیشنهادی 1404 پیش‌بینی کرده تا بتوانند به‌موقع از آن استفاده کنند.
برنامه عملیاتی 5 ساله شهرهای جدید به زودی ابلاغ می‌شود
محمود محمودزاده، عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید نیز درباره برنامه عملیاتی 5 ساله این شرکت توضیح داد: به زودی تعیین تکلیف و به شرکت‌های وابسته ابلاغ خواهد شد.
این برنامه شامل تمامی سیاست‌ها و راهبردهای شرکت در حوزه‌های مختلف است و جلسات و تصمیم‌گیری‌ها بر اساس این زبان مشترک انجام می‌شود.
او تأکید کرد: شرکت باید بر اساس درآمد و هزینه فعالیت کند و تمامی شهرها موظف به اجرای کامل برنامه عملیاتی هستند.
درآمدزایی پروژه‌های فعلی برای تأمین منابع هزینه‌های آینده ضروری است.
شهرهایی که درآمد کمتری دارند، بودجه کمتری نیز دریافت خواهند کرد و باید راه‌های متنوعی برای افزایش درآمد پیدا کنند.
محمودزاده همچنین از تشکیل کمیته‌ای برای صدور مجوز پروژه‌ها، ساماندهی وضعیت بودجه، تعیین تکلیف پروژه‌های مشارکتی، و ایجاد بسترهای کارآفرینی و آموزشی خبر داد.
این برنامه شامل استفاده از درآمد خدمات شهری در پروژه‌ها، تحویل بخش‌های دارای سکنه به شهرداری، و مشارکت با ذین‌فعان در پروژه‌های قطار شهری نیز می‌شود.
انتهای پیام/