خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 11 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نقش کلیدی هوش مصنوعی در‌ پاسخ به چالش های پیش روی بخش کشاورزی

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | چهارشنبه، 11 مهر 1403 - 09:41
مسئول راه اندازی پژوهشکده های هوش مصنوعی و کلان داده های کشاورزی گفت: استفاده از هوش مصنوعی نقش کلیدی در پاسخ به چالش های پیش رو در بخش کشاورزی و حفظ امنیت غذایی دارد.
هوش،مصنوعي،كشاورزي،رويداد،شركت،ايجاد،پيشرو،چالش،حوزه،بهره

محمدرضا غفاری مسئول راه اندازی پژوهشکده های هوش مصنوعی و کلان داده کشاورزی در مراسم رویداد هوش مصنوعی کشاورزی گفت: امروز هوش مصنوعی یکی از مهم ترین حوزه هایی است که آینده کشاورزی را در جهان خواهد داد و با توجه به حجم وسیع از کلان داده ها و اطلاعات که در بخش های مختلف کشاورزی تولید می شود، هوش مصنوعی می تواند انقلابی در بهره وری و توسعه پایداری ایجاد کند‌.
او با بیان اینکه هوش مصنوعی نقش کلیدی درپاسخ به چالش های پیشرو در بخش کشاورزی و حفظ امنیت غذایی دارد، افزود: برگزاری این رویداد برای گشودن درهای جدید در مسیر نوآوری و پیشرفت در شرایطی است که تغییرات اقلیمی و محدودیت منابع طبیعی روز به روز بیشتر ما را دچار چالش می کنند که بهره برداری از هوش مصنوعی می تواند نقش تعیین کننده ای در ارتقای بهره وری و کاهش مصرف منابع ایجاد کند‌.
غفاری ادامه داد: رویداد هوش مصنوعی فرصتی برای شبکه سازی و ارتباط بین شرکت ها، کشت و صنعت های پیشتاز و نوآور پیشرو است، پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، این رویدار را زمینه ای برای ایجاد یک شبکه قوی و موثز میان شرکت ها و موسسات تحقیقاتی قلمداد کرده تا از این طریق دانش و تجربه در شرکت ها و در بین نخبگان به اشتراک گذاشته شود.
دبیر علمی رویداد هوش مصنوعی با بیان اینکه استفاده از هوش مصنوعی و فناوری های نوین می تواند چالش کشاورزی کشور را به فرصت هایی برای پیشرفت تبدیل کند، افزود: در این دوره از رویداد که فاز اجرایی آن از تیرماه آغاز شد، ۶۵ شرکت فعال از سراسر کشور تمایل خود را برای شرکت در رویداد اعلام کردند که این امر بیانگر پتانسیل بالای ایران در حوزه کشاورزی هوشمند است.
گفتنی است پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی برگزار کننده این رویداد با برخورداری از زیرساخت های پیشرفته محاسباتی، پردازشی و تیم علمی توانمند قادر است این امکان و ظرفیت را ایجاد نمایند تا با همکاری شرکت های پیشرو در این حوزه شاهد توسعه و پیاده سازی فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی در بخش کشاورزی باشیم.
خبرنگار: آزاده محبی