خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 11 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

افتتاح همزمان 3 ایستگاه خط 6 تا پایان بهمن ماه

تسنیم | اجتماعی و حوادث | چهارشنبه، 11 مهر 1403 - 09:52
سه ایستگاه از خط 6 متروی تهران به طور همزمان در اواخر بهمن ماه سال جاری به بهره برداری می رسد.
ايستگاه،خط،متروي،تهران،سرباز،افتتاح

عباس فتحعلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره خط 6 متروی تهران اظهار کرد: چهار ایستگاه از خط 6 متروی تهران باقی مانده است که شامل ایستگاه‌های نجات‌اللهی، سرباز، خراسان و 17 شهریور می‌شوند.
وی افزود: در حال حاضر، امور ساخت ایستگاه 17 شهریور توسط همکارانمان در خط انجام می‌شود، و مسئولیت ساخت سه ایستگاه دیگر (نجات‌اللهی، سرباز و خراسان) بر عهده ماست.
مجری خط 6 متروی تهران در خصوص پیشرفت فیزیکی این سه ایستگاه تصریح کرد: ایستگاه‌های نجات‌اللهی، سرباز و خراسان به طور میانگین حدود 65 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و برنامه‌ریزی شده است که هر سه ایستگاه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسند.
وی ادامه داد: اختلاف جزئی بین درصد پیشرفت اجرایی هر ایستگاه (حدود 4 یا 5 درصد) وجود دارد، اما این مسائل در مدت زمان باقی‌مانده حل خواهد شد و افتتاح آنها برای اسفند ماه یا اواخر بهمن برنامه‌ریزی شده است؛ در صورت نبود مشکلات غیرمنتظره، تمام ایستگاه‌ها به‌صورت همزمان افتتاح خواهند شد.
مجری خط 6 متروی تهران خاطرنشان کرد: هزینه تکمیل هر ایستگاه، شامل بخش‌های ساختمانی و تجهیزات، حدود 500 میلیارد تومان برآورد شده است البته این مبلغ برای حداقل الزامات بهره‌برداری و آماده‌سازی ایستگاه‌ها به منظور افتتاح رسمی در نظر گرفته شده است با این حال تأمین اعتبار خط 6 یکی از اولویت‌های امسال بوده و تلاش داریم تا این بودجه در سریع‌ترین زمان ممکن تأمین تا مراحل باقی‌مانده تکمیل شود.
انتهای پیام/