خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 11 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رشد ۱۳ درصدی جذب سرمایه گذاری در بخش معدن زنجان هدفگذاری شده است

مهر | استان‌ها | چهارشنبه، 11 مهر 1403 - 09:58
زنجان-مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: رشد ۱۳ درصدی در جذب سرمایه گذاری در بخش معدن استان هدفگذاری شده است.
استان،معدن،سرمايه،گلشني،معادن

به گزارش خبرنگار مهر، مجید گلشنی منفرد صبح چهارشنبه در جلسه شورای معادن استان، با بیان اینکه رشد ۱۳ درصدی در جذب سرمایه گذاری در بخش معدن استان هدف‌گذاری شده است، گفت: برنامه‌ریزی خوبی برای تحقق این میزان صورت گرفته و تاکنون روند رو به رشد در این زمینه را شاهد بودیم.
وی با بیان اینکه سال گذشته هدف‌گذاری رشد اقتصادی در بخش معدن استان ۱۰.۹ درصد تعیین شده بود، افزود: برای تحقق آن نیازمند چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بودیم که خوشبختانه چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در این بخش محقق شد.
گلشنی با اشاره به اینکه ۱۹۵ معدن دارای پروانه بهره بردارید در استان وجود دارد، ادامه داد: معادن فعال در این استان با صدور ۳۰ پروانه جدید بهره برداری به ۱۹۵ معدن افزایش یافت.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: فعال‌سازی معاون موجود، اکتشاف حین استخراج و افزایش عمق عملیات اکتشافی از راهبردهای عمده توسعه معادن در استان است.
گلشنی با بیان اینکه امسال رشد اقتصادی در بخش معدن استان، ۱۳ درصد هدف‌گذاری شده است که باید با جذب سرمایه گذاری محقق شود، افزود: امسال تعیین تکلیف پهنه‌های معدنی استان که بیش از ۱۰ سال بلاتکلیف مانده، در اولویت قرار گرفته است.