خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 11 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

برگزاری ۶۰۰ رویداد در موزه‌های کشور طی سال گذشته

مهر | اجتماعی و حوادث | چهارشنبه، 11 مهر 1403 - 11:37
مدیرکل امور موزه های کشور گفت: ۶۰۰ رویداد در موزه های کشور طی سال گذشته برگزار شده است.
سامانه،اطلاعات،اموال،هماهنگي،جام،فرهنگي،ميرزايي

به گزارش خبرنگار مهر، نشست شورای هماهنگی امور موزه‌ها با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی دولتی و نهادهای عمومی امروز در موزه هنرهای معاصر برگزار شد.
در این نشست گزارشی درباره اطلاعات اموال دستگاه‌های اجرایی و سامانه جام و اعلام برنامه‌های موزه‌ها در قالب تقویم فرهنگی موزه‌ها داده شد.
هادی میرزایی مدیرکل موزه‌های کشور در این نشست گفت: به نظر می‌رسد در برخی از موارد از اقدام هم بخشی فاصله گرفته‌ایم و زمینه مشارکت و هماهنگی برای اتخاذ تصمیم در ادوار مختلف با چالش‌های جدی مواجه شده است مانند اینکه این روزها که خروج اموال از موزه مورد بحث قرار گرفته است و ضرورت داشته که هر فعالیتی با هماهنگی وزارت میراث فرهنگی انجام شود.
وی افزود: ثبت اطلاعات اموال فرهنگی_ تاریخی موزه‌ها در آرشیو اطلاعات یا سامانه جام یکی از دستور جلسه‌های امروز است از گذشته برای این کار اقدام شده بود اما به نتیجه نرسید.
بخش خصوصی اهتمام جدی تری در این باره نسبت به موزه‌های دولتی دارد.
میرزایی گفت: اگر اطلاعات آثار موزه‌ها در سامانه جام تکمیل شود هر پژوهشگری که می‌خواهد کار کند از طریق سامانه می‌تواند پژوهش کند.
وی با بیان اینکه در موزه‌های وزارت میراث فرهنگی نزدیک به ۶۰۰ رویداد طی سال گذشته برگزار شد گفت: امروز جوانان برای پر کردن اوقات یا به کافه می‌روند یا با دخانیات مشغول می‌شوند اما اگر موزه‌ها بتوانند برنامه ریزی براساس مخاطب کنند؛ می‌توانند سبد خوبی را ارائه کنند.