خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 11 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

راه اندازی پایانه و پارکینگ آزادگان در خط ۳ مترو به کجا رسید؟

مهر | اجتماعی و حوادث | چهارشنبه، 11 مهر 1403 - 11:43
آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه ساخت پایانه و پارکینگ آزادگان در خط ۳ مترو تهران، طی بازدید مدیرعامل شرکت مترو و دست اندرکاران این طرح عمرانی -ترافیکی مورد بررسی قرار گرفت.
پاركينگ،پايانه،آزادگان،خط،سرفاصله،رام،تعميرات

به گزارش خبرنگار مهر، پایانه و پارکینگ مترویی آزادگان که برای توقف و تعمیرات دوره‌ای قطارهای فعال در خط ۳ طراحی شده است، در منطقه ۱۸ واقع شده و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۹ آغاز شده است.
این پایانه ظرفیت پذیرش ۴۸ رام قطار را داشته و در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار ساخته خواهد شد.
در حال حاضر خط ۳ مترو با ظرفیت ۲۰ رام قطار و سرفاصله زمانی ۶ دقیقه در حال بهره برداری بوده و به دلیل نداشتن تعمیرگاه و پارکینگ قطارها، امکان کاهش سرفاصله حرکتی به کمتر از ۶ دقیقه میسر نیست.
اما برای تحقق این مهم، پایانه و پارکینگ آزادگان در محدوده جنوب غربی خط ۳ و در محل تقاطع بزرگراه‌های آزادگان و آیت ا… سعیدی، با سطح سرویس سالانه برای تجهیزات سبک و پیش بینی توسعه برای تعمیرات اساسی در نظر گرفته شده است.
در پایان جلسه و بازدید به عمل آمده، فرزان‌پور مدیرعامل شرکت مترو تهران ضمن تاکید بر افزایش سرعت عملیات اجرایی پروژه، بهره‌برداری از فاز نخست پایانه و پارکینگ آزادگان در سه ماهه اول سال ۱۴۰۴ را خواستار شد.