خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 11 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

انجام حدنگاری اراضی کشاورزی استان‌ها تا پایان سال

مهر | اجتماعی و حوادث | چهارشنبه، 11 مهر 1403 - 11:43
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از تلاش جهت انجام حدنگاری اراضی کشاورزی استان‌ها تا پایان سال خبر داد.
گروه،ميانگين،ثبتي،اراضي،كشوري،واحدهاي،عملكرد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست بررسی وضعیت حدنگاری اراضی کشاورزی استان‌های پایین‌تر از میانگین کشور با تاکید بر لزوم اهتمام ویژه این استان‌ها در پیشبرد حدنگاری اراضی کشاورزی، گفت: مدیران کل استانی با ارسال تیم‌های ویژه به واحدهای ثبتی با تراز پایین در حدنگاری باید به صورت ویژه عملکرد این واحدها را بررسی کنند.
وی افزود: حضور میدانی مدیران و سرکشی مداوم از واحدهای ثبتی و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های قضائی و اجرایی و همچنین ارتباط با ائمه جمعه و جماعت برای تبیین آثار و مزایای حدنگاری برای عموم مردم در پیشبرد این امر نقش مؤثری دارد و هر جا که شاهد رشد در شهرستان‌ها هستیم رؤسای واحدهای ثبتی از ظرفیت شورای شهر، دهیار، شهردار بهره گرفتند.
صفدر کشاورز معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت نیز در این نشست گفت: در اجرای حدنگاری تمامی استان‌های کشور بر اساس عملکرد در شاخص‌های مختلف حدنگاری به سه گروه تقسیم شده‌اند.
وی افزود: با توجه به میانگین کشوری که ۷۰ درصد تعریف شده است گروه اول استان‌هایی که از لحاظ مساحت بالای ۸۰ درصد هستند.
گروه دوم استان‌های بین میانگین کشوری تا ۸۰ درصد و گروه سوم استان‌های پایین‌تر از میانگین کشوری بوده که امروز عملکرد این استان‌ها بررسی شد.
کشاورز در پایان گفت: گروه سوم باید با برنامه محوری تدابیری اتخاذ کنند که تا پایان سال حدنگاری اراضی کشاورزی را به پایان برسانند.