خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 11 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آزادسازی 440 هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی خراسان جنوبی - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | چهارشنبه، 11 مهر 1403 - 11:43
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان جنوبی از آزادسازی 440 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان برای چرای دام خبر داد.
استان،علوفه،خاك،منابع،مرتعي،آبخيزداري،مراتع،بهبود،اصلاح

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علیرضا نصرآبادی در نشست خبری اظهار کرد: در سال جاری مساحتی حدود 440 هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری استان که در سنوات قبل از محل اعتبارات دولتی و با مشارکت بهره‌برداران عرصه‌های مرتعی احیاء و اصلاح شده شد جهت بهره‌برداری و تعلیف دام مرتعداران ذی حق استان آزادسازی شد.
وی افزود: 320 هزار واحد دامی متعلق به 6 هزار و 300 خانوار مرتعدار و دامدار روستایی و عشایری، در 115 منطقه در سطح استان به مدت 80 تا 90 روز از این مراتع بهره‌برداری خواهند کرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان جنوبی تصریح کرد: با احیای این عرصه‌ها علاوه بر حفاظت خاک، اهداف مربوط به اصلاح و احیا مراتع، بهبود وضعیت پوشش گیاهی، حفظ منابع آب و خاک، جلوگیری از فرسایش خاک و بهبود عوامل زیست محیطی محقق می‌شود.
وی در پایان سخنانش بیان کرد: این اقدام باعث افزایش تولید علوفه خشک و بالطبع علوفه قابل برداشت به میزان 18 هزار تن به ارزش ریالی یک هزار و 424 میلیارد ریال می‌شود.
قیمت هر کیلوگرم علوفه مرتعی معادل 70 درصد قیمت جو است.
انتهای پیام/ 252