خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 11 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کشف فرار مالیاتی 220 میلیارد ریالی در قزوین

تسنیم | استان‌ها | چهارشنبه، 11 مهر 1403 - 11:43
مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین از شناسایی تخلف و فرار مالیاتی 220 میلیارد ریالی یک دفتر اسناد رسمی در استان خبر داد.
مالياتي،قزوين،گواهي،ماليات،مبلغ،پرداخت،ريال،امور،صانع

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، سید محمود موسوی صانع، اظهار داشت: اطلاعات حاصل از بررسی و بازرسی دادستانی انتظامی مالیاتی اداره کل امور مالیاتی استان قزوین، منجر به کشف فرار مالیاتی به مبلغ 22 میلیارد تومان شد.
وی ادامه داد: تخلف مذکور مربوط به دفتر اسناد رسمی در صدور برخط گواهی نقل‌ و انتقال املاک است.
مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین تصریح کرد: در سال 1398 یک قطعه زمین به مساحت 42 هزار مترمربع در قزوین با کاربری‌های متعدد تجاری، آموزشی، اداری، فرهنگی و مسکونی با اخذ گواهی فیزیکی از اداره امور مالیاتی و پرداخت مالیات به مبلغ 27 میلیارد ریال از سوی یک بانک به خریدار حقیقی منتقل شده است.
موسوی صانع افزود: اما در سال 1403، این ملک مجدداً به یک شرکت حقوقی منتقل شد.
دفتر اسناد رسمی مربوطه در تهران، برخلاف نقشه مصوب کمیسیون ماده 5 شهرداری قزوین، کاربری کل ملک را نادرست ثبت کرده و تنها با پرداخت 2696 میلیون ریال مالیات، گواهی نقل‌ و انتقال را صادر کرد که این اقدام منجر به تضییع حقوق دولت به مبلغ 220 میلیارد ریال شده است.
وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های قانونی و رای شورای‌عالی مالیاتی، مطالبه حق واگذاری محل از مودی محرز و بانک متخلف موظف به پرداخت مالیات مذکور شد، همچنین تخلف دفترخانه نیز در دست رسیدگی است.
انتهای پیام/