خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 11 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

عیدی موشکی ایران به نتانیاهو در یک سالگی طوفان‌الاقصی - تسنیم

تسنیم | بین‌الملل | چهارشنبه، 11 مهر 1403 - 11:43
صهیونیست ها و شخص نتانیاهو که بعد از سلسله ناکامی ها در جنگ غزه، به دنبال ترور وحشیانه رهبران مقاومت، در سرمستی و سرخوشی به سر می بردند، در شب عید سال نو خود و در آستانه یک سالگی طوفان الاقصی، با باران موشک های ایران در سکوت و وحشت فرو رفتند.
مقاومت،رژيم،صهيونيستي،لبنان،نتانياهو،حزب،الله،اشغالي،غزه،اير ...

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در آستانه یک سالگی نبرد طوفان الاقصی، رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهداف خود که مدعی بود طی چند هفته می‌تواند آنها را محقق کند، نرسیده است و هر چقدر که جنگ طولانی‌تر شد، این رژیم بیشتر در گل و لای نوار غزه فرو رفت و خسارات فراوانی در همه سطوح متحمل شد.
یک سالگی باتلاق صهیونیست‌ها در غزه
در شرایطی که سانسور نظامی شدید رژیم صهیونیستی، اجازه انتشار آمار دقیق تلفات این رژیم را نمی‌دهد، ارتش اشغالگر در آگوست گذشته گزارش داد که اداره توانبخشی وزارت جنگ این رژیم، به شکل میانگین هر ماه بیش از 1000 مجروح جدید پذیرش می‌کند و بیش از 3700 نظامی اسرائیلی دچار معلولیت شده‌اند.
ارتش رژیم صهیونیستی آمار کشته شدگان خود را تا یک ماه قبل بیش از 710 نظامی و افسر اعلام کرد.
البته همانطور که گفتیم آمار تلفات صهیونیست‌ها طبق اذعان محافل و رسانه‌های این رژیم بسیار بیشتر از چیزی است که ارتش اعلام می‌کند.
طبق آمار گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس در فوریه گذشته، بیش از 1108 خودروی نظامی ارتش اشغالگر هم از زمان آغاز جنگ در نوار غزه توسط نیروهای مقاومت منهدم شده‌اند.
خوشی کوتاه نتانیاهو بعد از جنایات تروریستی
قبل از عملیات تروریستی سایبری در لبنان و منفجر کردن دستگاه‌های ارتباطی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر به شدت تحت فشار افکار عمومی صهیونیستی قرار داشت و شهرک نشینان با برگزاری تظاهرات‌های گسترده علیه او خواستار انجام توافق آتش بس و رسیدن به معامله تبادل اسرا، برای بازگرداندن اسرای صهیونیست از غزه بودند.
در شرایطی که مقامات رژیم اشغالگر بعد از جنایت‌های تروریستی در لبنان که اوج آن به شهادت رساندن سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله بود، بسیار سرمست بودند و با غرور و استکبار همیشگی، محور مقاومت را تهدید به ضربات بیشتر می‌کردند، حمله کوبنده انتقام جویانه‌ای که شب گذشته جمهوری اسلامی ایران در عمق اراضی اشغالی انجام داد، ورق را به طور کامل برگرداند.
تجلی آشکار وحدت میادین با وعده صادق جدید ایران
از شب گذشته، سایر اعضای محور مقاومت هم با روحیه‌ای بالاتر در حال وارد کردن ضربات سنگین‌تر به دشمن هستند؛ همانطور که از ساعات بامداد امروز حزب الله در حال موشک باران کردن شمال اراضی اشغالی بوده و به اذعان رسانه‌های صهیونیستی، ده‌ها تن از نیروهای نخبه ارتش اشغالگر طی چند ساعت به شدت زخمی شده‌اند و صدای فریادهایشان شمال فلسطین اشغالی را پر کرده است.
همچنین نیروهای مسلح یمن امروز صبح با صدور بیانیه‌ای از انجام یک عملیات جدید علیه دشمن صهیونیستی خبر داده و اعلام کرد که نیروی موشکی یمن مراکز نظامی دشمن صهیونیستی در عمق فلسطین اشغالی را با سه موشک بالدار از نوع قدس 5 هدف قرار داده است.
در اینجا بار دیگر به مفهوم وحدت میادین برمی‌گردیم که نبرد طوفان الاقصی به خوبی آن را به نمایش گذاشت؛ چیزی که رژیم صهیونیستی و متحدان غربی آمریکایی آن هرگز ندیده بودند و تصور نمی‌کردند که این چنین در برابر جبهه‌های مقاومت درمانده شوند.
برخلاف دوره‌های قبلی جنگ‌های فلسطینی- صهیونیستی که فلسطینی‌ها به تنهایی با دشمن می‌جنگیدند، این بار مقاومت فلسطین تحت حمایت کامل کل محور مقاومت قرار دارد.
به این ترتیب رژیم اشغالگر از یک سال گذشته خود را در محاصره حلقه‌های مقاومت می‌بیند و این درگیری چند جبهه‌ای، آن را مجبور کرده تا نیروهای خود را میان جنوب و شمال توزیع کند.
این وضعیت موجب شده تا علاوه بر شهرک‌های اطراف غزه، شهرک‌های شمالی فلسطین اشغالی به ویژه الجلیل علیا به طور کامل تخلیه شود و اسرائیلی‌ها برای نخستین بار طعم آوارگی را بچشند.
همچنین بندر ایلات اشغالی که منطقه اقتصادی راهبردی برای صهیونیست‌ها محسوب می‌شود نیز، به طور مداوم در معرض حملات موشکی و پهپادی مقاومت لبنان، یمن و عراق قرار دارد.
محاسبات غلط نتانیاهو در لبنان
باتلاق بزرگی که رژیم صهیونیستی در محاصره محور مقاومت گرفتار آن شده بود، اسرائیل و آمریکا را بر آن داشت تا به هر روشی به دنبال بر هم زدن وحدت عرصه‌های مقاومت باشند.
تلاش‌های آمریکایی- صهیونیستی در این زمینه، در تحرکات آموس هوکشتاین، مشاور ارشد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در سفرهای او به لبنان کاملاً مشخص بود و ایالات متحده و کشورهای اروپایی، از طریق روش به اصطلاح دیپلماتیک، تلاش داشتند تا حزب الله را مجبور به توقف عملیات‌های خود علیه رژیم صهیونیستی کرده و جبهه جنوب لبنان را از نوار غزه جدا کنند.
در این شرایط و بعد از اینکه تلاش‌های تل‌آویو و واشنگتن برای برهم زدن وحدت عرصه‌های مقاومت به نتیجه نرسید، نتانیاهو برای جلب توجه و فرار از فشاری که مقاومت در غزه به او وارد می‌کرد، تصمیم گرفت کاری در جبهه شمالی انجام دهد و ضربه بزرگی به حزب الله وارد سازد.
نتانیاهو با این پیش فرض به سمت تشدید جنایت‌های خود علیه لبنان حرکت کرد که حزب الله و ایران تحت هیچ شرایطی نمی‌خواهند وارد جنگ گسترده شوند.
بنابراین نتانیاهو فضا را بسیار مناسب دید تا با انجام تجاوزات بی‌سابقه علیه لبنان، شهرک نشینان آواره صهیونیست را به شمال فلسطین اشغالی برگرداند و بعد از سلسله شکست‌هایی که در جنگ غزه متحمل شده، یک تصویر پیروزی برای خود ارائه دهد.
عجله نتانیاهو و متحدانش برای رسیدن به تصویر پیروزی، موجب شد تا آنها به سرعت همه کارت‌هایی که دا شتند را رو کنند که نقطه آغاز آن، عملیات ترور سایبری و انفجار پیجرها در لبنان بود.
مدت زیادی از این جنایت نگذشته بود که سید حسن نصرالله در حمله تروریستی رژیم اشغالگر به ضاحیه بیروت با بمب‌های آمریکایی به وزن ده‌ها تن به شهادت رسید.
این اتفاق برای مقاومت و حامیان آن شوک بزرگی بود و صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها تصور می‌کردند که با ترور دبیرکل حزب الله، ساختار مقاومت لبنان را در هم شکسته‌اند.
این مسئله موجب شد نتانیاهو به اندازه‌ای مغرور شود که در یک سخنرانی گستاخانه اعلام کرد: هیچ جایی در خاورمیانه نیست که اسرائیل نتواند به آن برسد و ما به هرجا که بخواهیم می‌رویم.
نتانیاهو در واقع روی وضعیت شوک و سردرگمی که ممکن بود بعد از شهادت سید حسن نصرالله در مقاومت ایجاد شود، حساب کرده بود و به همین دلیل همه کارت‌های خود را سوزاند.
اما با وجود سکوت چند روزه مقاومت، عملیات‌های حزب الله همچنان به روال قبلی علیه دشمن صهیونیستی ادامه داشت و سه روز بعد از شهادت سید حسن نصرالله، شیخ نعیم قاسم معاون ایشان با انجام یک سخنرانی کوبنده، به حامیان مقاومت و همه آزادگان جهان اطمینان داد که ساختار حزب الله به هیچ وجه آسیب نمی‌بیند و برای هر رهبر و فرمانده‌ای که به شهادت می‌رسد، جایگزین‌های زیادی وجود دارد.
نعیم قاسم برای نشان دادن قدرت و انسجام حزب الله گفت که بعد از شهادت سید مقاومت، عملیات‌های ما با سرعت بیشتر ادامه یافت و دشمن باید منتظر غافلگیری‌های جدید باشد.
ایران و محور مقاومت چگونه ورق را برگرداندند؟
بعد از آن رژیم صهیونیستی تهدید به تهاجم زمینی علیه لبنان کرده و تحرکاتی هم در این زمینه انجام داد که حزب‌الله بلافاصله با موشک باران تل‌آویو، پاسخ دشمن را داد و نیروهای صهیونیستی هم که کمی تا مرز لبنان پیشروی کرده بودند، بعد از مشاهده صحنه‌هایی که رسانه‌های عبری درباره آن حرف نمی‌زنند، وحشت زده برگشتند.
اما دیروز در شرایطی که نتانیاهو، ارتش رژیم صهیونیستی، مقامات این رژیم و شهرک نشینان صهیونیست همچنان در حالت سرخوشی و سرمستی به خاطر ترورهای اخیر بودند، ناگهان باران موشک‌های ایران در تل‌آویو همه آنها را بهت زده و وحشت زده کرد و نتانیاهو اولین کسی بود که به سمت پناهگاه دوید.
سه‌شنبه شب که شب عید یهودیان صهیونیست هم به شمار می‌رفت، وحشتناک‌ترین شبی بود که اشغالگران از زمان تاسیس رژیم جعلی خود در اراضی فلسطین تجربه کرده بودند.
بسیاری از شهرک نشینان صهیونیست در شبکه‌های اجتماعی به این موضوع اشاره کردند که ما هنوز از شوک عملیات 7 اکتبر 2023 بیرون نیامده بودیم که امروز ایران دوباره به ما یادآوری کرد که چه بلایی سرمان آمده است.
بسیاری از ناظران امور منطقه معتقدند که اگر رژیم صهیونیستی حماقت کند و قصد واکنش نظامی به این حمله ایران را داشته باشد، موجی از موشک‌ها و پهپادها از عراق، لبنان، یمن و ایران به شکل همزمان فلسطین اشغالی را درهم خواهند کوبید.
به طور کلی، شواهد نشان می‌دهد که هنوز چشم اندازی برای پایان جنگ وجود ندارد و عنوان این مرحله به گفته بسیاری از ناظران، صبر، استواری، آرامش و ادامه نبرد تا رسیدن به نتیجه مطلوب مقاومت است.
انتهای پیام/