خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 11 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

خلیج فارس مواج و متلاطم می‌شود

مهر | استان‌ها | چهارشنبه، 11 مهر 1403 - 11:54
بوشهر- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از اواخر وقت فردا، با افزایش سرعت بادهای شمالی و تداوم وزش آن تا اواخر وقت شنبه هفته آینده، خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.
استان،وزش،هواشناسي،بوشهر،كيلومتر،شرقي،شمالي

طلیعه محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از اواخر وقت فردا، با افزایش سرعت بادهای شمالی و تداوم وزش آن تا اواخر وقت شنبه هفته آینده، خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: در این مدت احتمال نفوذ گردوغبار فرامنطقه ای به استان و خیزش گردوخاک محلی در برخی نقاط مستعد استان پیش بینی می‌شود.
وی گفت: همچنین در ساعاتی از ظهر امروز تا اوایل شب، در برخی مناطق جنوبی و بخش‌های شرقی استان با افزایش ابر، احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به صورت وزش تندباد لحظه‌ای، رگبار پراکنده باران و رعدوبرق، دور از انتظار نیست.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: آسمان استان بوشهر در ساعت‌های آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و مه صبحگاهی، گاهی وزش باد و در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب در برخی مناطق بویژه نواحی جنوبی و شرقی استان افزایش ابر با احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی پیش بینی می‌شود.
وی یادآور شد: جهت وزش باد امروز غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت و در فراساحل شمالی و مرکزی ۱۶ تا ۴۸ کیلومتر در ساعت و از فردا به تدریج شمال غربی تا غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
محمدی تصریح کرد: ارتفاع موج دریا امروز ۶۰ تا ۱۲۰ و در فراساحل شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و از فردا در همه مناطق ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.