خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 11 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

هشدار هواشناسی برای تشدید بارش‌ها در ۲۰ استان کشور

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | چهارشنبه، 11 مهر 1403 - 13:41
کارشناس هواشناسی گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی جدید و تشدید بارش در بسیاری از نقاط کشور هشدار هواشناسی صادر شده است.
احتمال،جنوب،بارشي،ارتفاعات،سامانه،خراسان،گودرزي،ساعاتي،هواشناسي

فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با صدور هشدار هواشناسی گفت: یک سامانه بارشی از ساعاتی دیگر در نقاط مختلف کشور فعال می‌شود و تا بعدازظهر یک‌شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.
او افزود: این سامانه بارشی با پدیده‌های مختلفی همچون رگبار باران، رعد و برق، احتمال تگرگ، وزش باد شدید موقتی، گرد و خاک در نواحی مستعد، و در ارتفاعات با احتمال بارش برف همراه خواهد بود.
وی ادامه داد: استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، نیمه شرقی لرستان، نیمه غربی اصفهان، شمال شرق خوزستان، هرمزگان، جنوب بوشهر، جنوب و جنوب غرب و مرکز کرمان، جنوب و جنوب شرق فارس، دامنه و ارتفاعات استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی، نیمه شمالی خراسان رضوی و نیمه جنوبی خراسان شمالی که از ساعاتی دیگر بارش در آنها آغاز می شود.
گودرزی اظهار کرد: اثرات احتمالی این سامانه بارشی شامل احتمال آبگرفتگی معابر محلی و جاری شدن روان آب، احتمال وقوع صاعقه، لغزندگی جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، محصولات کشاورزی، تجهیزات شهری و برون‌شهری و احتمال سقوط بنرها، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و اشیا از ارتفاعات می‌شود.
خبرنگار: محبوبه کباری