خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 11 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

لوفیگارو: آمریکا دیگر قادر به تأثیرگذاری بر رویداد‌های خاورمیانه نیست

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | چهارشنبه، 11 مهر 1403 - 13:46
روزنامه لوفیگارو مدعی است که آنچه در دو هفته گذشته در غرب آسیا رخ داد، دلیلی بر ناتوانی دولت آمریکا در تأثیرگذاری بر روند وقایع منطقه است.
آمريكا،روزنامه،ايران،نتانياهو،فرانسوي،واشنگتن،رژيم،عمليات،جم ...

روزنامه فرانسوی لو فیگارو امروز چهارشنبه ادعا کرد که گسترش دامنه درگیری در لبنان و عملیات جدید ایران به اراضی اشغالی، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را وادار می‌کند تا به رویداد‌های خارج از کنترل خود واکنش نشان دهد.
براساس گزارش المیادین، این روزنامه با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا ابتکار خود را در خاورمیانه پس از شکست تلاش‌هایش برای دستیابی به آتش‌بس در غزه از دست داده است، افزود: رئیس‌جمهور آمریکا می‌بیند که شبح جنگ منطقه‌ای در حال نزدیک شدن است و تلاش می‌کند از آن اجتناب کند.
این روزنامه فرانسوی اعلام کرد که عملیات موشکی جدید ایران به اراضی اشغالی طنز آتش‌بس‌هایی را که دولت آمریکا در پایان دوره خود آغاز کرد، افزایش داد و واشنگتن اکنون تنها به رویداد‌هایی واکنش نشان می‌دهد که کنترلی بر آنها ندارد.
به گفته لوفیگارو، بنابراین واشنگتن بار دیگر پس از ۶ ماه، خود را در موقعیت ناخوشایند تضمین حفاظت از رژیم صهیونیستی پیدا می‌کند.
در حالی که ابتکار عمل و تصمیم گیری‌ها به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم سپرده شده است و او بیش از هر زمان دیگری در افشای برنامه‌های خود برای آمریکا کوتاهی می‌کند اما برای تامین پوشش نظامی و دیپلماتیک واشنگتن متکی است و به آن تکیه می‌کند.
این روزنامه فرانسوی اتفاقاتی که در سازمان ملل افتاد را تحقیر روسای آمریکا از سوی روسای رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو خواند و ادامه داد که پس از سخنرانی رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل در چهارشنبه گذشته که مجددا خواستار توقف تشدید تنش شد، نتانیاهو از همان محل سخنرانی سرسختانه‌ای ایراد کرد و به جای آتش بس، جنگنده‌های خود را به حومه جنوبی بیروت فرستاد و سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله را ترور کرد.
لوفیگارو در پایان اعلام کرد که در آوریل گذشته نیز اسرائیل به آمریکایی‌ها درباره حمله به کنسولگری ایران در دمشق هشدار نداد و این عملیات جرقه اولین حمله مستقیم ایران به اسرائیل را زد.دو هفته گذشته شواهد جدیدی از ناتوانی آمریکا در تأثیرگذاری بر رویداد‌هایی بود که با سرعتی سریع در غرب آسیا به جلو می‌روند.
مترجم: مینا عظیمی