خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 11 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پرداخت 2500میلیاردی تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | چهارشنبه، 11 مهر 1403 - 13:52
رئیس اداره تعاون کاشان از پرداخت 2500میلیاردی تسهیلات اشتغال زایی در کاشان به مشاغل خرد و خانگی خبر داد.
كاشان،شهرستان،كارگري،درصد،خبر،ايجاد،گذشته،اربابي

حسن اربابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، از تشکیل 25 تعاونی جدید در کاشان در یک سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: با ایجاد این شرکت‌ تعاونی‌ها در شهرستان کاشان 151 فرصت شغلی جدید به وجود آمده است.
وی میزان صادرات شرکت‌های تعاونی کاشان در یک سال گذشته را بیش از 4.5 میلیون دلار عنوان کرد و افزود: با اقدامات صورت‌گرفته و همکاری دستگاه‌های اجرایی تعهد ایجاد اشتغال در شهرستان کاشان به‌میزان 111 درصد محقق شده است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان ضمن اشاره به پرداخت دو هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی خبر داد و خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از کارگاه‌های خرد و مشاغل خانگی 15 نمایشگاه مشاغل خانگی برپا شده است.
وی گفت: در زمینه رسیدگی به پرونده‌‌های کارگر و کارفرما مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها از 80 روز به 28 روز کاهش پیدا کرده است و میزان سازش پرونده‌های مذکور به 30 درصد رسیده است و خوشبختانه در سال جاری شاهد کاهش 19درصدی پرونده‌های تشکیل‌شده بودیم.
اربابی از ارائه 25 هزار نفرساعت آموزش در حوزه‌های مختلف خبر داد و تصریح کرد: در حوزه تشکل‌های کارگری یک انجمن صنفی کارگری و شش شورای اسلامی کار جدید در کاشان تشکیل شده است و این شهرستان در حوزه تشکل‌های کارگری جزء شهرستان‌های شاخص استان اصفهان محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه 67 درصد از جمعیت جامعه شهرستان کاشان جزو دهک‌های یک تا هفت و 89 درصد مردم کاشان جزو 9 دهک اول و یارانه‌بگیر هستند، تأکید کرد: در یک سال گذشته نیز 14 خانه بهداشت جدید در کاشان احداث شد و 102 مورد تا به حال خانه کارگری بهداشت در کاشان ایجاد شده است.
انتهای پیام/801/+