خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 11 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال به ارزش بیش از ۷۵ میلیون یورو

مهر | اجتماعی و حوادث، استان‌ها | چهارشنبه، 11 مهر 1403 - 15:41
بازرس‌کل قضائی ایلام از ابطال بیش از ۷۵ میلیون یورو تسهیلات ارزی بخش فولادسازی یک شرکت فولاد به علت وجود مشکلات زیرساختی متعدد خبر داد.
طرح،اجراي،فقدان،محل،توجه،قراضه،شمش

به گزارش خبرگزاری مهر، مالک روشنی بازرس‌کل قضائی ایلام از ابطال بیش از ۷۵ میلیون یورو تسهیلات ارزی بخش فولادسازی یک شرکت فولاد خبر داد.
وی در این رابطه توضیح داد: در بررسی نحوه اخذ مجوز و همچنین پرداخت تسهیلات به طرح شرکت فولاد مشخص شد که در این رابطه ایراداتی مانند صدور پروانه توسط سازمان صنعت معدن و تجارت استان ایلام جهت تأسیس یک واحد تولید شمش از قراضه بدون توجه به محدودیت‌های تولید شمش از قراضه و خارج شدن این طرح از اولویت‌های وزارتخانه متبوع و فقدان زیرساخت‌های لازم در محل اجرای طرح وجود دارد.
روشنی ادامه داد: از جمله زیرساخت‌هایی که دارای مشکلات مختلف بودند می‌توان به فقدان آب و گاز شیرین به اندازه لازم در منطقه محل اجرای طرح، عدم توجه به فقدان مواد اولیه و دوری آن از بازار تأمین مواد اولیه که سبب افزایش قیمت محصول می‌شود اشاره کرد.
وی توضیح داد: عدم تأمین سهم آورده متقاضی، عدم وجود تجهیزات خریداری شده در محل اجرای طرح، احداث سوله بدون توجه به حجم و وضعیت دستگاه‌ها، مغایرت در مقدار کار انجام شده و مستعمل بودن ماشین آلات وارد شده از دیگر مسائل و مشکلاتی بود که در اجرای این طرح وجود داشت.