خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 11 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

انجام بیش از ۱۵۰۰ ماموگرافی و ۲۹۴ آزمایش پاپ اسمیر با تعرفه دولتی

مهر | استان‌ها | چهارشنبه، 11 مهر 1403 - 15:41
بندرعباس-معاون درمان دانشگاه از انجام بیش از ۱۵۰۰ ماموگرافی و ۲۹۴ آزمایش پاپ اسمیر، با تعرفه دولتی در پنج ماه نخست سال، در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه خبر داد.
پستان،سرطان،ماموگرافي،هرمزگان،دانشگاه،غربالگري،كمالي

به گزارش خبرگزاری مهر، منوچهر کمالی در این خصوص اظهار کرد: خانم‌های بالای ۴۰ سال انجام ماموگرافی را جدی بگیرند، معاینات دوره‌ای منظم، از راه‌های کاهش خطر سرطان پستان است.
وی افزود: با توجه به اینکه سرطان پستان یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در خانم‌هاست باید غربالگری سرطان پستان به صورت اجباری و طبق برنامه‌های کشوری در دستور کار همه خانم‌ها بالای ۴۰ سال قرار گیرد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه در حال حاضر، انجام ماموگرافی نقش بسیار مهمی در تشخیص زودهنگام بیماری‌های خوش‌خیم و بدخیم پستان دارد، افزود: خانم‌هایی که سابقه‌ای از سرطان پستان در خانواده ندارند از ۴۰ سالگی بایستی وارد برنامه غربالگری سرطان پستان شده و ماموگرافی انجام دهند بعد از آن به مدت ۲ سال سالیانه و سپس هر سه سال یک بار چک شوند و کسانی که سابقه خانوادگی سرطان پستان دارند بنا به تشخیص پزشک معالج در سنین پایین‌تر، این بررسی‌ها را انجام دهند.
کمالی بیان کرد: دستگاه ماموگرافی در بیمارستان‌های مرکز استان، اعم از مرکز آموزشی درمانی پیامبر اعظم (ص) و شریعتی و به صورت دیجیتال و دارای بالاترین کیفیت است که خدمات آن بدون نگرانی هزینه، با تعرفه دولتی در اختیار عموم مردم استان هرمزگان است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پایان بیان کرد: در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه، در بندرلنگه و بستک و قشم، خدمات ماموگرافی جهت شهروندان با تعرفه دولتی انجام می‌شود.