خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 11 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ممانعت هیئت فوتبال یزد از پوشش رسانه‌ای کامل تیم چادرملو - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | چهارشنبه، 11 مهر 1403 - 15:53
هیئت فوتبال استان یزد با صادر نکردن آی دی کارت برای خبرنگاران برخی از رسانه های رسمی، به طور آشکار در مسیر محدود کردن انتشار اخبار بازی های تیم چادرملو قرار گرفته است.
هيئت،يزد،فوتبال،استان،ليگ،اخبار،كارت،خبرنگاران،صادر،دنبال

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، هیئت فوتبال استان یزد با صادر نکردن آی‌دی کارت برای خبرنگاران محلی، عملاً راه انتشار کامل و جامع اخبار مربوط به بازی‌های تیم چادرملو را سد کرده است.
این اقدام، به معنای کنترل شدید و محدودسازی حق اطلاع‌رسانی عمومی در مورد فعالیت‌های این تیم مهم ورزشی است که پس از 20 سال برای استان یزد تاریخ‌سازی کرده و به لیگ برتر رسیده است.
جای سوال است که چرا هیئت فوتبال یزد با چنین تصمیمی، که به وضوح به ضرر هواداران و علاقه‌مندان ورزش استان است، دست به این اقدام زده است.
در حالی که در دیگر استان‌ها آی‌دی کارت‌ها به سرعت برای تمام خبرنگاران صادر شده است تا آن‌ها بتوانند اخبار تیم‌های خود را به حداکثر منتشر کنند، هیئت فوتبال یزد به نظر می‌رسد در تلاش است تا جلوی این جریان اطلاعاتی را بگیرد؛ این تصمیم در تضاد با اصول شفافیت و حمایت از رسانه‌های ورزشی قرار دارد.
نکته جالب‌توجه این است که روابط عمومی هیئت فوتبال استان یزد در اظهار نظری غیرمسئولانه اعلام کرده است که خبرنگار منتقدی که از هیئت انتقاد کرده و به دنبال دریافت آی‌دی کارت است، باید حتماً با رئیس هیئت تماس بگیرد(به نوعی عذرخواهی کند) تا بتواند کارت را دریافت کند.
چنین رویه‌ای نه تنها غیرحرفه‌ای است، بلکه نوعی تحقیر برای خبرنگاران و اصحاب رسانه محسوب می‌شود و قطعا هیچ خبرنگاری حاضر به انجام چنین کاری که به نوعی اهانت به این حرفه شریف است نمی‌شود.
علاوه بر این، روابط عمومی هیئت فوتبال استان یزد اذعان کرده که سازمان لیگ به آنها این اختیار را داده است که برای هر کسی که بخواهند آی‌دی کارت صادر کنند و برای هر کسی که نخواهند، این کار را انجام ندهند.
این ادعا به وضوح نشان‌دهنده سوءاستفاده از قدرت و امتیازاتی است که به هیئت فوتبال داده شده است البته اگر این ادعا درست باشد و سازمان لیگ تن به چنین کاری که محدود کردن رسانه‌ها از یک سو و محروم‌ کردن تیم‌های لیگ برتر در بهره‌گیری از ظرفیت تمام رسانه‌هاست داده باشد.
به‌جای استفاده از این امتیازات برای تسهیل فعالیت‌های رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی، هیئت فوتبال یزد با نادیده گرفتن اصول حرفه‌ای و بی‌توجهی به حق مردم در دسترسی به اخبار ورزشی، خود را در معرض انتقادات جدی قرار داده است.
آیا هیئت فوتبال استان یزد با این رفتار، به دنبال محدود کردن رسانه‌ها و خاموش کردن صدای آنهاست یا واقعا ریاست هیئت فوتبال یزد به دنبال محروم کردن چادرملو اردکان از پوشش اخبار این تیم لیگ برتری دارد.
انتهای پیام/781