خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 11 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

خراسان جنوبی در کشف سرقت‌ها جزو استان‌های برتر است - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | چهارشنبه، 11 مهر 1403 - 15:53
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در موضوع وقوع جرم سرقت و کشف سرقت ها جزو استان های برتر و دارای وضعیت مطلوب هستیم گفت: خراسان جنوبی در پنج ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش 17 درصدی سرقت بوده است.
سرقت،خراسان،امنيتي،جنوبي،پايش،اموال،حفظ،اجتماعي،طالبي،نصب،كم ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سیدمحمدرضا طالبی امروز در جلسه کمیسیون پیشگیری و مقابله با سرقت استان اظهار کرد: سرقت، نقش اساسی در کاهش امنیت اجتماعی و آرامش مردم در جامعه دارد، چنانچه خبر سرقت در منطقه‌ای شایع شود، آرامش روانی و اجتماعی آن منطقه به مخاطره می‌افتد.
وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی به ندرت با سرقت‌های مسلحانه، خشن و سخت مواجه هستیم، گفت: با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته و براساس اعلام شورای امنیت کشور، خراسان جنوبی در پنج ماهه ابتدای سال جاری نسبت به 5 ماهه اول سال قبل، شاهد کاهش 17 درصدی سرقت بوده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی در موضوع وقوع جرم سرقت و کشف سرقت‌ها جزو استان‌های برتر و دارای وضعیت مطلوب است.
طالبی، آموزش‌ها و اخطاردهی عمومی به مردم را از ضروریات دانست و گفت: این موضوع باید در حد متعارف از سوی رسانه‌ها صورت گیرد، نه در حدی که مردم نسبت به حفظ اموال خود بی‌تفاوت بشوند و نه این اخطارها و آموزش‌‌ها باعث نگرانی مردم شود.
وی با بیان اینکه مسائل امنیتی و اعمال آن در حوزه سرقت عمدتاً از سوی خود مردم باید رعایت شود، گفت: مردم نباید نسبت به حفظ اموال خود بی‌تفاوت باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه نهایت تلاش در کمیسیون پایش تصویری این است که نقاط کور را پوشش دهیم، افزود: تا دو سال گذشته شهرستان‌ها مجهز به پایش تصویری نبودند اما امروز با تلاش‌های صورت گرفته در فراهم کردن زیرساخت و نصب دوربین نسبت به اجرای پایش در شهرستان‌ها اقدام شده است.
طالبی با بیان اینکه بازارهای استان هم امروز دارای پایش امنیتی است، افزود: زیرساخت بازار مرکزی بیرجند توسط کمیسیون تکمیل شده و با پیگیری مجمع و همکاری بازاریان دوربین‌های خریداری شده در جانمایی‌های صورت گرفته نصب خواهد شد.
نقاط کور را به دفتر امنیتی اطلاع دهید تا در دستور کار نصب دوربین قرار گیرد.
به گفته وی، مسئولیت حفظ اموال دستگاه‌های دولتی، شرکت‌ها و نهادهای عمومی و دولتی برعهده عالی‌ترین مقام اجرایی آن دستگاه است و باید اموال خود و بیت المال را حفظ کنند و در سرقت از دستگاه‌های دولتی علاوه بر مجازات سارق، قدرالسهم مدیر مجموعه به دلیل سهل‌انگاری و عدم مراقبت و حفاظت از دستگاه هم در پرونده قضایی دیده شود.
انتهای پیام/ 252