خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 11 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مسیر راه‌آهن متروکه قم باید سریع‌تر بهسازی شود - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | چهارشنبه، 11 مهر 1403 - 15:53
شهردار قم با اشاره به امضای تفاهم نامه ای میان شهرداری قم و اداره کل راه و شهرسازی گفت: کار عمرانی در ریل متروکه هرچه زودتر باید آغاز شود.
قم،ريل،شهروندان،شهرداري،عوارض،مسير،زمينه،نارضايتي،شهردار،مسك ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد امروز، چهارشنبه، در جلسه شورای مدیران شهرداری قم که در سالن رضوان برگزار شد، گفت: شهروندان نسبت به وضعیت ریل راه‌آهن جمع‌آوری‌شده در سطح شهر قم نارضایتی دارند و این موضوع برای مجموعه مدیریت شهری بسیار اهمیت دارد.
وی با توجه به تصمیمات سفر رئیس جمهور شهید به استان قم در واگذاری معوض به شهرداری برای بهسازی مسیر ریل متروکه افزود: شهرداری قم پس از جمع‌آوری ریل و تهیه طرح برای بهسازی مسیر، تاکنون دو مرتبه اقدام به تجهیز کارگاه برای آغاز عملیات عمرانی کرده است اما مالکان با اقدام قضائی این کارگاه را جمع‌آوری کرده‌اند.
شهردار قم با اشاره به رایزنی‌های مستمر با دستگاه‌های مربوط در این زمینه خاطرنشان کرد: با محوریت استانداری قم مذاکراتی انجام شده است و قرار است متولی رفع معارضان ملکی، اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم باشد.
سقائیان‌نژاد با یادآوری امضای صورت‌جلسه‌ای در این زمینه برای مراجعه مالکان به این نهاد و حل این معضل تأکید کرد: با توجه به تصمیمات جدید لازم است فرایند عمرانی پروژه هرچه سریع‌تر آغاز شود و پیمانکار وارد اجرا شود.
وی نارضایتی شهروندان از وضعیت ریل متروکه را متذکر شد و گفت: مسیر ریل باید به‌صورت روزانه نظافت و رسیدگی شود تا در این مدت کمترین آسیب به شهروندان وارد شود.
شهردار قم تصریح کرد: با توجه به هزینه چند هزار میلیارد تومانی برای تملک این مسیر که از عهده شهرداری قم خارج بود، نمی‌توانستیم در گذشته وارد عمل شویم اما با توافق جدید باید هرچه سریع‌تر اقدامات برای رفع نارضایتی مردم آغاز شود.
سقائیان‌نژاد ضمن تقدیر از دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی برای انجام اقدامات در این زمینه گفت: با همیاری و هماهنگی دستگاه‌های همکار می‌توانیم چهره نامناسب ریل را تغییر دهیم و به مطالبات شهروندان در این زمینه پاسخ دهیم.
وی با ابراز موضوع طولانی شدن روند پرداخت عوارض در پروژه‌های مسکن ملی و درخواست بِروزرسانی عوارض از سوی برخی سازمان‌های شهرداری قم اضافه کرد: جایی که با مردم و به‌ویژه اقشار کم‌درآمد طرف هستیم باید انعطاف‌پذیری بیشتری نشان دهیم.
شهردار قم گفت: در پروژه مسکن ملی با اقشاری روبه‌رو هستیم که به‌سختی در حال تأمین و پرداخت اقساط هستند و نباید در این‌گونه موارد سخت‌گیری بیش از اندازه داشت.
سقائیان‌نژاد با یادآوری تخفیف 40درصدی به عوارض ساخت‌وساز در پروژه‌های مسکن ملی اضافه کرد: مطلوب است باقیمانده عوارض نیز به‌قیمت سال 1402 محاسبه شود تا شهروندان دچار زحمت نشوند.
انتهای پیام/+