خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 11 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ضرب‌الاجل دادستان تبریز برای تکمیل بزرگراه اهر ـ مشکین‌شهر - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | چهارشنبه، 11 مهر 1403 - 15:53
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز آذربایجان شرقی مقرر کرد پنج کیلومتر اول پروژه بزرگراه اهر ـ مشکین شهر تا یک ماه آینده به اتمام برسد و آماده بهره برداری شود.
اهر،استان،شرقي،كمربندي،بزرگراه،پروژه،مركز،اجراي،شهر

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، بابک محبوب علیلو ‌در نشست بررسی موانع پروژه بزرگراه اهر ـ مشکین‌شهر اظهار داشت: تحمیل هزینه‌های گزاف به بیت‌المال و محرومیت مردم از مزیت اجرای درست و دقیق پروژه‌های عمرانی نباید با سهل‌انگاری و تعلل‌های بی‌مورد به رویه تبدیل شود.
وی بر لزوم توسعه متوازن در شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان تأکید و اظهار کرد: ضروری است از تمام ظرفیت‌های دستگاه‌های موجود در استان در راستای از میان برداشتن موانع پروژه‌ها استفاده شود.
دادستان مرکز استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه هرگونه تعلل و تأخیر ناموجه در اجرای پروژه‌ها، موجب تحمیل هزینه‌های گزاف به بیت‌المال و محرومیت مردم از مزیت پروژه‌ها می‌شود، متذکر شد: هر گونه تأخیر و تعلل غیرموجه در اجرای پروژه‌های عمرانی تضییع حقوق شهروندی است.
محبوب علیلو به اهمیت و ضرورت تعیین تکلیف کمربندی شرقی اهر نیز تصریح کرد و با بیان اینکه این طرح در راستای مدیریت بار ترافیکی شهر اهر بسیار مؤثر است، گفت: احداث کمربندی شرقی اهر باید به‌هرطریقی در اولویت دستگاه‌های اجرایی مربوطه قرار بگیرد.
وی ادامه داد: نبود کمربندی اهر و تردد به شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند و برخی از شهرستان‌های استان اردبیل از داخل شهر بسیار آسیب‌زاست و ازاین‌رو بار ترافیکی مضاعفی به خیابان‌های شهر وارد می‌شود و شهروندان را با مشکلاتی عدیده مواجه می‌کند.
دادستان مرکز استان آذربایجان‌شرقی گفت: دادستانی عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان شرقی با ورود به روند بعضی از پروژه‌ها، دستورات لازم را صادر می‌کند.
به‌گزارش تسنیم، پروژه بزرگراه اهر ـ مشگین‌شهر ابتدا از طرف استان اردبیل شروع شده بود اما در سال 97 با پیگیری‌های انجام‌شده از سوی وزارت راه و شهرسازی قرار شد پروژه از طرف حوزه استحفاظی آذربایجان‌شرقی نیز اجرایی شود اما به‌دلیل وجود معارضان پیشرفت قابل‌توجهی ندارد.
35 کیلومتر از این بزرگراه در حوزه آذربایجان شرقی است.
جاده اهر ـ مشگین‌شهر از راه‌های ارتباطی پرتردد با چشم‌اندازهای زیبای گردشگری است که متأسفانه به‌دلیل کم‌عرض و غیراستاندارد بودن آن همه‌ساله شمار زیادی از هموطنان‌مان در تصادفات رانندگی آنجا جان خود را از دست می‌دهند.‌
انتهای پیام/+