خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 11 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

شهید سید حسن نصرالله محبوب امت اسلامی بود

مهر | استان‌ها | چهارشنبه، 11 مهر 1403 - 15:58
قم- رییس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: شهید نصرالله فرد محبوبی در لبنان، کشورهای عربی و امت اسلامی بود و برخی دیگر از رهبران شیعی و عربی منطقه برای راهنمایی و مشورت با ایشان گفت‌وگو می‌کردند.
سيد،نصرالله،حسن،شهيد،دانشگاه،مذاهب،هاشم،اديان،آل،لبنان،الله، ...

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابوالحسن نواب ظهر چهارشنبه در آئین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴ – ۱۴۰۳ دانشگاه ادیان و مذاهب اظهار کرد: نمی‌دانم بار غمگین شهادت شهید سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان را چطور باید به زبان بیاورم.
مؤسس و رئیس هیئت امنای دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد: منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم هر روزه آبستن حوادث و اتفاقات جدید است و جا دارد از اقدام شجاعانه، رشیدانه، دلاورانه و قاطع عزیزانمان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح در تحقق بخشیدن عملیات وعده صادق ۲ و انتقام خون شهدای مقاومت سید حسن نصرالله، سردار نیلفروشان و دیگر عزیزان شهیدمان تقدیر و تشکر کنم.
وی ادامه داد: دوستی بنده با شهید سیدحسن نصرالله به زمان درس مکاسب آیت الله میانجی برمی‌گردد و شناخت بنده از سید حسن نصرالله نه در لبنان و نه در ایران است بلکه ایشان را به جهان می‌شناسم چرا که شهید راه قدس سید حسن نصرالله در جهان شناخته شده است.
حجت الاسلام سید ابوالحسن نواب ابراز کرد: سید حسن نصرالله از ابتدای شکل‌گیری حزب‌الله در آن به فعالیت پراخت، در سال ۱۹۸۵ وی با انتقال به بیروت مسئولیت‌های سنگین‌تری را عهده‌دار شد.
وی افزود: نخستین مسئولیت جدی شهید سید حسن نصرالله آماده‌سازی نیروهای مقاومت و تأسیس هسته‌های نظامی و در عین حال معاون ابراهیم امین از نمایندگان حزب‌الله در پارلمان لبنان بود.
در سال ۱۹۸۷ و هم‌زمان با تشکیل کمیتهٔ اجرایی حزب‌الله، سید حسن نصرالله به ریاست کمیته انتخاب شد.
در عین حال او در شورای تصمیم‌گیری حزب‌الله نیز وارد شد و مسئول اجرایی آن نیز بود.
وی ادامه داد: شهید سید حسن نصرالله فرد محبوبی در لبنان و دیگر کشورهای عربی بود تا جایی که دکتر محمد سلیم العوا و برخی دیگر از رهبران شیعی و عربی منطقه برای راهنمایی و مشورت با ایشان گفت‌وگو می‌کردند.
مؤسس و رئیس هیئت امنای دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: بیانیه رهبر معظم انقلاب و همچنین بیانیه آیت الله سیستانی را اگر درباره سید حسن نصرالله مطالعه کنید می‌بینید که شباهت‌های بسیاری به یکدیگر دارند.
چراکه شیعیان جهان از لحاظ مشی و اندیشه سیاسی نصراللهی هستند.
وی افزود: در مورد ۳۲ سال فعالیت شبانه روزی شهید سید حسن نصرالله صدها جلد کتاب نوشته خواهد شد و صدها سمینار و کنفرانس برگزار می‌شود چراکه شهادت او آغاز خط سید حسن نصرالله است.
شهید محمدعلی آل هاشم نمونه امام جمعه تراز و نماد مردمداری بود
حجت الاسلام سید ابوالحسن نواب تصری: کرد امام جمعه شهید ما شهید محمدعلی آل هاشم نمونه امام جمعه تراز و نماد مردمداری و نماد زیست اجتماعی یک روحانی بود.
ایشان دانشجوی دکتری دانشگاه ما و در حال تدوین پایان نامه دکتری خود بودند و این برای ما افتخار بزرگی است.
وی افزود: امروز مدرک دکترای افتخاری این دانشگاه به شهید آیت الله آل هاشم اعطا می‌شود.
سرمایه اجتماعی روحانیت مردم هستند و روحانیت بدون داشتن ارتباط با مردم دیگر چیزی نخواهد داشت.
مؤسس و رئیس هیئت امنای دانشگاه ادیان و مذاهب خاطرنشان کرد: شهید آل هاشم نمونه یک روحانی مردم‌دار بود که توانست سرمایه اجتماعی عظیمی را گرد خود جمع کند.