خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 11 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۴ انجمن حمایت از توان خواهان در مازندران فعال است

مهر | استان‌ها | چهارشنبه، 11 مهر 1403 - 15:58
ساری- مدیرکل بهزیستی مازندران از فعالیت چهار انجمن و تشکل حمایت از توان خواهان در استان خبر داد و قانون حمایت از معلولان را جامع خواند.
معلوليت،جامعه،مازندران،استان،بهزيستي،حمايت،حقوق،قانون،حضور

به گزارش خبرنگار مهر، فریبا بریمانی بعدازظهر در نشست صمیمی استاندار با مدیران انجمن‌ها و تشکل‌های افراد دارای معلولیت استان مازندران، گفت؛ انجمن‌ها و تشکل‌های افراد دارای معلولیت، بازوان پرتوان بهزیستی در خدمت رسانی تخصصی به توانخواهان هستند.
بریمانی ضمن تشکر از تلاش مسؤولان و دست اندرکاران انجمن‌های افراد دارای معلولیت در جهت پیگیری و انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری، علمی، ورزشی و غیره افراد دارای معلولیت، افزود: این انجمن‌ها نقش بسزایی در انعکاس مشکلات توانخواهان به دستگاه‌های اجرایی و نهادها و برطرف کردن مسائل آنان را دارند.
وی با بیان اینکه ۴ انجمن فعال نابینایان و کم بینایان، ناشنوایان و کم شنوایان، جامعه معلولین و ضایعه نخاعی در استان مازندران مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: بهزیستی مازندران با هم اندیشی مجموعه انجمن‌ها سعی در ارتقا برنامه‌ها و طرح‌ها جهت مرتفع نمودن نیازهای این عزیزان دارد.
مدیرکل بهزیستی استان قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت را از مترقی‌ترین و مدرن ترین قوانین بین المللی در این زمینه برشمرد و افزود: هدف قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت حضور این افراد در کنار دیگر افراد جامعه برای نشان دادن توانمندی‌ها و افزایش مشارکت اجتماعی است و جامعه دسترس پذیر، نیازمند همکاری همه نهادها و دستگاه‌ها است و امیدواریم امکان اجرای قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در تمام بندها بوجود آید.
وی یکی از شاخصه‌های توسعه اجتماعی را حضور افراد کم توان و ناتوان در جامعه دانست و تصریح کرد: افراد دارای معلولیت بخشی از جمعیت جامعه محسوب می‌شوند که با آماده سازی و مناسب‌سازی سطح جامعه، فضا برای حضور آنان در جامعه مهیا می‌شود.
در این نشست، مدیران انجمن‌های افراد دارای معلولیت استان مازندران به بیان اهم نیازها، انتظارات و چالش‌های حوزه خود پرداختند و استاندار مازندران نیز دستور بررسی خواسته‌های آنان را صادر کرد.