خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 11 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

عمران روستاها به مهاجرت معکوس کمک کرده است

تسنیم | استان‌ها | چهارشنبه، 11 مهر 1403 - 19:52
رئیس شورای اسلامی استان اردبیل گفت: عمران و آبادانی روستاها در سال های اخیر به مهاجرت معکوس به سمت روستاها منجر شده است.
اسلامي،نوسازي،مسكوني،واحدهاي،مسكن،استان،اردبيل،بنياد،روستايي ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، ابراهیم صفری عصر چهارشنبه در جلسه اعضای شورای اسلامی استان با مدیرکل بنیاد مسکن در اردبیل گفت: فعالیت جهادی و گسترده‌ای را با همت و تلاش مجموعه بنیاد مسکن، دهیاری‌ها و شوراها در آبادی‌ها شاهد هستیم که بیش از گذشته چهره این مناطق را تغییر داده است.
وی تصریح کرد: ضرورت دارد همین فعالیت‌های عمرانی با محوریت طرح هادی و بازنگری در برخی از مناطق روستایی ادامه پیدا کند تا رضایتمندی روستاییان از عمران، آبادانی، زیباسازی و نوسازی واحدهای مسکونی نیز فراهم آید.
رئیس شورای اسلامی استان اردبیل عمده گلایه‌های مطرح شده روستاییان را عدم پرداخت تسهیلات بازسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی از سوی بانک‌های عامل عنوان کرد و گفت: انتظار می‌رود بانک‌های عامل در پرداخت این تسهیلات به عنوان اصلی‌ترین سرمایه در نوسازی واحدهای مسکونی سرعت عمل بیشتری داشته و در ایام فصل باقیمانده کاری شرایط ساخت، تکمیل و بهره‌برداری این واحدها را شاهد باشیم.
صفری افزود: بنیاد مسکن عملکرد خوبی را در این حوزه داشته و موفق شده بیش از 65 درصد واحدهای مسکونی روستایی را به نقطه ایمن برساند تا شرایط خوبی را در روستاها در زمان وقوع حوادث ناگوار همچون زلزله و سایر حوادث غیرمترقبه شاهد باشیم.
وی خاطرنشان کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها به صورت دقیق در این موضوع ورود پیدا کرده و سعی می‌کنند با همراهی دهیاری‌ها و بخشداری‌ها به اجرای طرح هادی، بازنگری در آنها و عملیاتی شدن طرح نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی کمک کرده و به گسترش مهاجرت معکوس در این مناطق کمک کنند.
رئیس شورای اسلامی استان اردبیل به شهادت سید مقاومت سید حسن نصرالله نیز اشاره کرد و ادامه داد: این ضایعه هر چند برای امت اسلامی سهمگین بود اما با پرورش چهره‌های جدید در سنگر جبهه مقاومت و حزب‌الله شاهد تداوم راه عزتمندانه این شهید والامقام خواهیم بود.
صفری اضافه کرد: عملیات غرورآفرین وعده صادق 2 در شب گذشته دل هر ایرانی را شاد کرد و این عملیات کوبنده علیه صهیونیسم جهانی زمینه پیروزی امت اسلامی و شادی بیش از گذشته جامعه مسلمانان را فراهم کرد.
به گزارش تسنیم، در این جلسه اعضای شورای اسلامی استان در سخنانی مهمترین مشکلات و چالش‌های روستاها را موانع ایجاد شده در صدور سند تک برگی برای اراضی روستایی، عدم همکاری بانک‌‌ها در پرداخت تسهیلات نوسازی و مقاوم‌‌‌سازی مسکن، بلاتکلیفی طرح‌های هادی و بازنگری در آنها، ضرورت تعامل و همکاری بیشتر دهیاری‌ها، شوراها و مدیران دستگاه‌های اجرایی را در به سرانجام رساندن طرح‌های مختلف، توجه به روستاهای با بافت با ارزش، تاریخی و دارای ظرفیت ارزشمند را یادآور شده و از بنیاد مسکن استان خواستند تا در حل مشکلات و موانع با سرعت و دقت بیشتر ورود پیدا کنند.
انتهای پیام/131