خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 11 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

واگذاری نشان حلال به 4 واحد تولیدی استان بوشهر

تسنیم | استان‌ها | چهارشنبه، 11 مهر 1403 - 19:52
مدیرکل استاندارد استان بوشهر با اشاره به اینکه 4 واحد تولیدی این استان موفق به اخذ نشان «حلال» شدند گفت: یکی از برنامه های این مجموعه در راستای اقدامات تحولی خود صدور نشان حلال و بسط و گسترش آن در بین صنایع است.
استاندارد،نفتي،حلال،بوشهر،صادراتي،اداره،استان

محسن مشتاقی در گفت‌وگو با تسنیم در بوشهر با بیان اینکه استاندارد در همه مراحل زندگی جامعه نقش به‌سزایی دارد، گفت: در 4 ماهه نخست امسال در زمینه درآمد از محل کارمزد خدماتی اظهارنامه‌های صادراتی و وارداتی مبلغ 854 میلیارد ریال وصول شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 37 درصد رشد داشته است.
مدیرکل استاندارد استان بوشهر با اشاره به واگذاری نشان «حلال» به واحدهای تولیدی و صنعتی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های مهم اداره کل استاندارد در راستای اقدامات تحولی خود صدور نشان حلال و بسط و ترویج آن در بین صنایع است که در سال قبل با بررسی و بازرسی صورت گرفته توسط کارشناسان نظارت، پروانه نشان حلال برای 4 واحد صنایع تولیدی استان بوشهر صادر شد.
مشتاقی عنوان کرد: زمان‌بر شدن بررسی و تعیین ماهیت پرونده‌های صادراتی فرآورده‌های نفتی یکی از مشکلات صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی در سال‌های گذشته بود که خوشبختانه با تشکیل و حضور فعال کارگروه فرآورده‌های نفتی استانی، به دبیری اداره کل استاندارد، زمان بررسی و اعلام نظر پرونده‌های صادراتی فرآورده‌های نفتی به کمتر از 30 روز کاهش یافته است.
وی خاطر نشان کرد: این اداره کل با تشکیل 3 دبیرخانه کمیته فنی متناظر در سطح استان حضور فعال و موثر در عرصه استانداردهای بین‌المللی و اجلاسیه ISO دارد که می‌توان به دبیری کمیته فنی این مجموعه در بخش‌های مختلف اشاره کرد.
انتهای پیام/190