خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 11 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

18 هزار قمی امسال به راهیان نور اعزام می‌شوند - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | چهارشنبه، 11 مهر 1403 - 19:52
فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) استان گفت: امسال ظرفیت اعزام دانش آموزان قمی به مناطق جنگی دفاع مقدس 10 هزار نفر، دانشجویی 3 هزار نفر و قشر های دیگر مردم نیز 5 هزار نفر خواهد بود.
راهيان،نور،استان،اردوهاي،سپاه،قم،فرهنگي،حركت،دانش،پشتيباني،ا ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سردار محمدرضا موحد در جلسه قرارگاه راهیان نور و اردوهای تعالی بخش استان که امروز در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، ضمن تبریک عملیات موشکی سپاه که بخشی از پاسخ به اقدامات و فجایع صورت گرفته توسط رژیم صهیونیستی بود، افزود: امیدواریم نابودی کامل این رژیم را ببینیم.
وی با تقدیر از پشتیبانی استاندار از برنامه های راهیان نور استان، ادامه داد: حجم فعالیت اردوهای راهیان نور استان در سال گذشته چند برابر شد و همکاری شهرداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان موجب شده تا اعزام ها از قم به صورت مناسبی برنامه ریزی شود.
سردار موحد زمان اعزام امسال را به دلیل تداخل اسفند ماه با ماه مبارک رمضان، آبان ماه اعلام کرد و گفت: سال گذشته بیش از 7 هزار و 500 نفر از دانش آموزان، 2 هزار و 700 دانشجو و تعدادی از قشر‌های مختلف مردم به مناطق جنگی سال‌های دفاع مقدس اعزام شدند که این رقم نسبت به سال 1401 حدود 5 برابر رشد داشته است.
وی تصریح کرد: امسال ظرفیت اعزام دانش آموزی 10 هزار نفر، دانشجویی 3 هزار نفر و قشر‌های دیگر مردم نیز 5 هزار نفر است.
فرمانده سپاه علی بن ابیطالب (ع) استان گفت: اردوهای راهیان نور به عنوان یک حرکت موثر فرهنگی اثر مهمی علیه فتنه های فرهنگی بر قشر جوان ما دارد.
حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم؛ معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم نیز با اشاره به تمرکز مقام معظم رهبری بر لزوم همراهی همه بخش ها و جهاد تبیین در راهیان نور، افزود: زیارت همراه با معرفت برای دانش آموزان و نیز فعالیت جهادی دستگاهها مورد توجه مسئولان برگزاری این اردوها قرار گیرد.
سرهنگ جعفری؛ معاون هماهنگ کننده سپاه علی ابن ابیطالب (ع) نیز در ادامه این جلسه، ضمن یادآوری و تبریک عملیات موفقیت آمیز موشکی سپاه و نمایش عزم و اراده جمهوری اسلامی در برابر دشمنان، به بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: راهیان نور نمونه ای بی‌بدیل از گردشگری مذهبی است که نقش مهمی در زمینه سازی امنیت پایدار اجتماعی و فرهنگی دارد.
وی وظیفه سپاه را اجرای اردوهای راهیان نور و وظیفه دستگاههای استانی و شهرداری را پشتیبانی از این حرکت دانست.
سرهنگ جعفری پای کار آمدن تمام ظرفیت های استانی برای اجرای این حرکت را ضروری دانست و افزود: تمام مسوولان استان باید دست به دست هم دهند تا این حرکت فرهنگی به‌خوبی انجام گردد.
معاون هماهنگ کننده سپاه علی ابن ابیطالب (ع) حمایت از روند تکمیل اردوگاه استان قم در خرمشهر را مهم دانست و گفت: بسیاری از استانها در محدوده برگزاری اردوهای راهیان نور، محل اسکان و پشتیبانی دارند ولی قم از این مهم محروم است.
روح الله امراللهی؛ رییس شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه ضمن تبریک عملیات غرورآفرین موشکی سپاه، نقش اردوهای راهیان نور را در حفظ سلامت فرهنگی خانواده و جوانان مهم دانست.
وی لزوم افزایش دانش آموزان در اردوهای راهیان نور را مورد توجه قرار داد و افزود: همکاری دستگاه های اجرایی استان در کنار خدمات شهرداری می تواند به تسریع در توسعه و افزایش تعداد دانش‌آموزان اعزامی به مناطق عملیاتی جنوب را فراهم کند.
علیرضا رحیمی؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز با اشاره به لزوم توجه به نقاط محروم و دانش آموزان نیازمند افزود: باید یک برنامه مدون برای پشتیبانی این حرکت انسان ساز تهیه و اجرایی شود.
انتهای پیام/