خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 11 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بهره‌برداری از شرکت پتروشیمی ارغوان‌گستر تا سه ماه آینده - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | چهارشنبه، 11 مهر 1403 - 19:52
استاندار ایلام گفت: شرکت پتروشیمی ارغوان گستر با 9 همت (9 هزار میلیارد تومان) سرمایه گذاری، تا سه ماه آینده به بهره برداری می رسد.
پتروشيمي،مجموعه،شركت،ايلام،فيزيكي،پيشرفت،غرور،عمليات،مالي،تا ...

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، حسن بهرام‌نیا در نشست مشترک با مدیران شرکت پتروشیمی ارغوان‌گستر، با اشاره به عملیات غرورآفرین سپاه پاسداران، گفت: به روح امام خمینی(ره) به‌عنوان پایه‌گذار نظام جمهوری اسلامی، مقام معظم‌رهبری ولی‌امر مسلمین و شهید تهرانی‌مقدم به‌عنوان پدر موشکی ایران که وعده صادق 1 و 2 مرهون تلاش این شهید و دانشمندان این مرز و بوم است درود می‌فرستیم.
وی افزود: این عملیات باعث اتحاد و غرور ملی شد و یکی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی خوداتکایی و بومی‌سازی صنایع نظامی است.
بهرام‌نیا ادامه داد: دست فرماندهان نظامی و سپاهی را به‌عنوان نیروی واحد و همدل به گرمی می‌فشاریم که با این اقدام جهادی مایه مباهات مردم ایران شدند.
وی اضافه کرد: عملیات بزرگ وعده صادق2، عزت و اقتدار ایران اسلامی را در جهان به منصه ظهور رساند.
نماینده عالی دولت در استان ایلام به موضوع پتروشیمی ارغوان‌گستر اشاره کرد و گفت: مجموعه شرکت پتروشیمی ارغوان‌گستر توسط مهندسین فنی و بومی کشور در حال مراحل نهایی راه‌اندازی و بهره‌برداری است که باعث غرور ملی و بسترساز تولید، اشتغال و رونق اقتصاد و مایه غرور ملی است.
وی بیان داشت: قدردان کارگران و مهندسین و پیمانکاران این مجموعه هستیم و خوشبختانه بنا به گفته مدیرعامل این مجموعه، تا سه ماه آینده این شرکت به بهره‌برداری می‌رسد.
استاندار ایلام گفت: تولید گاز در شرکت پالایش گاز ایلام ( تنگ بیجار) به 11 میلیون متر مکعب می‌رسد و خوراک پالایشگاه و پتروشیمی ایلام تامین می‌شود.
همچنین خوراک پارک پلی‌پروپیلن با 90 کارخانه پایین‌دست و اشتغال‌زایی حدود 2500 نفر از مجموعه پتروشیمی ارغوان‌گستر تامین می‌شود‌.
وی افزود: شرکت پتروشیمی ارغوان‌گستر طی 5 سال حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی است ظرف 2 سال 46 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طی دو سال اخیر چهار برابر 5 سال اخیر ارتقا مالی(ریالی و ارزی) داشته است.
استاندار ایلام با تاکید بر ارتقای ظرفیت چارت سازمانی شرکت پتروشیمی ارغوان‌گستر، گفت: افزایش نیروی انسانی در این مجموعه با افزایش تعداد شیفت‌های کاری ضرورت دارد و امکان‌پذیر است.
وی گفت: به‌کارگیری نیروهای مورد نیاز با استفاده از روش برگزاری آزمون و با استفاده(اولویت) از نظریه بومی‌گزینی و اینکه هر کسی به این صنعت دارای شعاع و فاصله نزدیک‌تری است باید دارای ضریب بالاتری در آزمون باشند برگزار شود و فاکتورهایی نظیر سواد، تخصص و سابقه و بومی‌گزینی نیز لحاظ شود.
به گزارش تسنیم، مجموعه ارغوان‌گستر در راستای تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی ایلام توسط واحد پترول(شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس) در مراحل نهایی راه‌اندازی است.
این مجموعه اکنون بیش از 96 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تجهیزات جزیی نیاز دارد که قرار است در آینده نزدیک (سه ماه اینده) راه‌اندازی شود.
این مجموعه از حیث نصب تجهیزات فیزیکی و ابنیه در بالاترین وضعیت پیشرفت فیزیکی است.
کل هزینه و طرح توجیهی این پروژه 8.5 همت ( 8 هزار و 500 میلیارد تومان ) هزینه داشته است و همه تامین منابع مالی و نیز هزینه‌ها و گردش مالی شرکت، در بانک‌های استان است.
انتهای پیام/180/