خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 12 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سند مطالبه حق‌آبه کرمانشاه از سامانه گرمسیری تدوین شود - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | چهارشنبه، 11 مهر 1403 - 21:12
استاندار کرمانشاه گفت: اطلاعات مربوط به سامانه گرمسیری به مجموعه نهایی چند صفحه ای تبدیل و براساس آن سند مطالبه حق آبه استان از سامانه گرمسیری تدوین شود.
سامانه،گرمسيري،استان،كرمانشاه،سند،روشن،مجموعه،كشور

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، محمد طیب صحرایی امروز در جلسه کار ویژه سامانه گرمسیری گفت: در استان برآیند نظرات کارشناسی در معاونت‌های اقتصادی، عمرانی و نیز مجموعه دستگاه‌هایی که به صورت تخصصی در زمینه سامانه گرمسیری فعال هستند، جمع‌بندی شود تا در جلسات مرکز، آمار و ارقام‌ روشن ارائه شود.
وی افزود: اطلاعات مربوط به سامانه گرمسیری به مجموعه نهایی چند صفحه‌ای تبدیل و براساس آن سند مطالبه حق‌آبه استان از سامانه گرمسیری تدوین شود.
استاندار کرمانشاه عنوان کرد: در صورت تدوین سند فوق می‌توان در گفت‌وگوهایی که با وزارت‌خانه‌ها داریم از آن استفاده شود و این اطلاعات تبدیل به نامه‌ و سند روشن درخواست استان از مقامات ارشد کشور شود.
صحرایی گفت: وضعیت استان همجوار در سامانه گرمسیری نیز مشخص شود چرا که در مذاکرات لازم است بدانیم سهم استان کرمانشاه چقدر بوده و از این سرمایه‌گذاری چقدر منتفع شده‌ایم و اینکه از سهمی که برای استان در سامانه لحاظ شده چقدر سبد خود استان است و سامانه چه میزان ورودی به کرمانشاه اضافه خواهد کرد.
وی افزود: تصویر روشنی از آنچه که باید در سامانه گرمسیری به دست‌ می‌آوردیم و نیز آنچه محقق شده داشته باشیم و این تفاوت باب اصلی مذاکرات را روشن خواهد گذاشت.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، سامانه گرمسیری " بزرگترین طرح توسعه منابع آب و خاک تاریخ کشور" به منظور مدیریت آب‌های سطحی و تأمین آب شرب و کشاورزی و عمران و آبادانی فرصتی برای پیشرفت و توسعه ی مناطق مرزی غرب کرمانشاه است.
سامانه بزرگ گرمسیری غرب کشور یک ابر پروژه با بیش از 15 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است که قطعه اول آن در استان کرمانشاه قرار دارد و شامل مجموعه سدهای هیروی، شهدای ازگله، جامیشان، شرفشاه و تونل نوسود است.
انتهای پیام/