خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 12 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مجله تایم: پیشرفت تسلیحاتی ایران باعث «سرخوردگی» اسرائیل شده‌است

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | چهارشنبه، 11 مهر 1403 - 21:46
یک نشریه آمریکایی با اشاره به اصابت موشک‌های ایران به اهداف خود در سرزمین‌های اشغالی، نوشت که پیشرفت تسلیحاتی ایران موجب سرخوردگی اسرائیل شده‌است.
ايران،رژيم،صهيونيستي،اسلامي،جمهوري،تايم،مجله،اطلاعاتي،امنيتي ...

مجله آمریکایی تایم در گزارشی درباره پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی، از همراهی ایالات متحده با این رژیم برای رهگیری موشک‌های ایران خبر داد.
این رسانه غربی، رژیم اشغالگر را برای تقابل با ایران، به آمریکا وابسته دانست و افزود: اسرائیل کماکان برای دفع حملات ایران، به تسلیحات آمریکایی وابسته است.
مجله تایم، پیشرفت‌های تسلیحاتی ایران در سال‌های اخیر را یادآور شد و نوشت: مقامات اسرائیلی از اینکه آمریکا مانع تداوم همکاری تهران و مسکو در حوزه توسعه تسلیحات نمی‌شود، سرخورده و ناامید هستند.
این رسانه آمریکایی، همچنین از فشار مقامات رژیم صهیونیستی به دولت «جو بایدن» برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های نفتی توسط ایران خبر داد.
مجله تایم در عین حال به نقل از «جاناتان شانزر» تحلیلگر سابق وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، نوشت: بایدن هنوز به حل تنش‌ها از طریق دیپلماسی امیدوار است.
گفتنی است که موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه سه‌شنبه دهم مهر ۱۴۰۳ در عملیات وعده صادق ۲ با رمز مبارک یارسول‌الله، اهداف امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را مورد اصابت قرار دادند که ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران به وحشت افتاد.
این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیرو‌های مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است.
«سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه کشورمان دیشب در تماس تلفنی با وزرای خارجه انگلیس، هلند و فرانسه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها از حق خود برای دفاع مشروع بر اساس ماده ۵١ منشور ملل متحد استفاده کرده و منحصرا پایگاه‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونسیتی را مورد هدف قرار داده است.
جمهوری اسلامی ایران با وجود توانایی در ضربه زدن به اهداف غیرنظامی با اثبات پایبندی همیشگی خود به اصول انسانی و قوانین بین‌المللی و برخلاف اقدامات رژیم صهیونیستی در حمله به مناطق مسکونی، مدارس، بیمارستان‌ها و اردوگاه‌های غیرنظامی، در پاسخ موشکی شب گذشته خود تنها مراکز امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.