خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 12 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

دادستان جدید شهرستان لامرد معرفی شد

مهر | استان‌ها | چهارشنبه، 11 مهر 1403 - 21:52
لامرد- دادستان جدید شهرستان لامرد طی مراسمی با حضور معاون قضایی دادگستری استان فارس و مسئولین شهرستان معارفه شد.
دادستان،الاسلام،حجت،لامرد،قضائي،دادگستري،نصرالله،دشمنان،سيد، ...

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم معارفه دادستان جدید شهرستان لامرد عصر چهارشنبه با حضور حجت الاسلام مصطفی توانی معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان فارس و مسئولان شهرستان برگزار و حجت الاسلام علی صداقت به عنوان دادستان لامرد معرفی شد
در این مراسم حجت الاسلام علی صفری امام جمعه بخش اشکنان گفت: سید حسن نصرالله مجاهد کبیر، پرچم‌دار مقاومت در منطقه و عالم با فضیلت دینی و رهبر مدبر سیاسی بود که شهادت حق ایشان بود و برای پیروزی جبهه اسلام سال‌های متمادی تلاش کردند.
وی با بیان اینکه در این شرایط کشور ما بیش از هر زمان دیگر نیاز به وحدت و هم افزایی دارد ادامه داد: حرکت سپاه با موشک‌های بالستیک به مواضع صهیونیستی بار دیگر اقتدار کشور را به رخ دشمنان کشید و شهید سید حسن نصرالله و آیت الله رئیسی عاقبت به خیر شدند که به شهادت رسیدند و باید قدردان خون پاک این شهیدان بود.
وی افزود: سید حسن نصرالله شخصیتی بی نظیر بود که دشمن به این حرکت پلید و بزدلانه دست می‌زند و این نشان از مراتب توحیدی این شخصیت بزرگ اسلام است.
عملیات وعده صادق ۲ درس عبرتی برای دشمنان است
در این آئین حجت الاسلام توانی معاونت قضائی رئیس کل دادگستری کل استان فارس گفت: عملیات وعده صادق ۲ درس عبرتی برای دشمنان است و دشمن ما را امتحان نکند زیرا جمهوری اسلامی ایران سابقه طولانی در عملیات‌های دوران دفاع مقدس دارد.
وی در ادامه به وظایف دادستان‌ها اشاره کرد و ادامه داد: از دادستان‌ها می‌خواهیم تا سند بالادستی این قوه را مرور و نسبت به اجرایی شدن آن اهتمام جدی داشته باشند زیرا وظایف هر یک از کارکنان و شخص دادستان را مشخص کرده است.
توانی افزود: دادستان بیش از هزار وظیفه دارد و یکی از این وظایف او حمایت از حقوق عامه است که با قلم خود می‌تواند این مهم را انجام دهد و او می‌تواند پرچم دار حفظ این حقوق در این شهرستان باشد.
معاونت قضائی رئیس کل دادگستری کل استان فارس تصریح کرد: اعضای شوراهای حل اختلاف در اجرای عدالت و تحقق برنامه‌های دستگاه قضائی نقش تعیین کننده‌ای دارند و باید طوری عمل کرد تا مردم طعم عدالت را بهتر بچشند.
دادستان ترک فعل‌های ادارات را پیگیری جدی کند
حجت الاسلام محمدجواد آزاد امام جمعه لامرد در این مراسم گفت: از دادستان جدید لامرد انتظار می‌رود تا نسبت به بعضی از موضوعات همچون ترک فعل‌ها و کوتاهی‌های بعضی از ادارات، خودروهای فاقد پلاک، مشروبات الکلی ورود کند زیرا مردم گلایه مند.
وی افزود: شورای حل اختلاف مساجد و مسلمین قرآنی مساجد راه اندازی شود تا مردم و خانواده‌ها و اقوام پای کار بیایند تا مانع سرازیری جمعیت به دادگستری شود که در این راه صلح ابزار بسیار مهم و مؤثر است.
حجت الاسلام آزاد امام جمعه لامرد افزود: قضاوت کار سختی است و قضات باید نهایت دقت و عدالت اجتماعی را در صدور احکام داشته باشند.