خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 12 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آجرلو: وعده صادق دو ضربه سنگینی را به پدافند صهیونیست‌ها وارد کرد/ صدرالحسینی: صهیونیست‌ها این روز‌ها در حیرت هستند

باشگاه خبرنگاران | سیاسی | چهارشنبه، 11 مهر 1403 - 23:18
برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با حضور ۲ کارشناس مسائل غرب آسیا به بررسی حمله موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی پرداخت.
عمليات،پدافند،پدافندي،بس،صادق،وعده،هوايي،اهداف،ايران،آتش،غرب ...

برنامه گفت و گوی ویژه خبری با حضور حسین آجرلو و سید رضا صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا به بررسی حمله موشکی جمهوری اسلامی ایران به اهداف نظامی در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها پرداخت.
در ابتدای این برنامه حسین آجرلو اظهار کرد: هر چه از زمان عملیات وعده صادق می‌گذرد مهم‌ترین نکته آن است که اهداف استراتژی آن‌ها را مورد اصابت هدف‌های خود قرار دادیم.
نقطه قوت آن‌ها نیروی هوایی است و این استراتژی و قوت آن‌ها باعث شده که برتری را در منطقه برای خود ایجاد کنند که حمایت کشور‌های غربی نیز در این زمینه بسیار نمایان است.
عملیات وعده صادق ۳ پایگاه اصلی نیروی هوایی صهیونیست‌ها را مورد هدف قرار داد و این عملیات دارایی اساسی صهیونیست‌ها را مورد هدف قرار داد.
او افزود: مسئله دوم پدافند صهیونیست‌ها است همیشه می‌خواستند قدرت خود را با همین گنبد آهنین به رخ جهانیان بکشانند.
عملیات وعده صادق دو این را زیر سوال برد.
اتفاقی که با سانسور شدید رو به رو شد.
این عملیات در حوزه نظامی نیز ضربه بدی برای صهیونیست‌ها بود.
وی ادامه داد: صهیونیست‌ها در حوزه امنیتی هم شکسست خوردند و در طوفان الاقصی در تحلیل موضوع دچار اشتباه راهبردی شده بودند و در این عملیات هم مجدد به قول خودشان درگیر نفرین اکتبر شدند و فکر نمی‌کردند که پاسخ ایران به این شکل باشد و وقتی این عملیات پیش آمد آمادگی لازم برای عملیات را نداشتند.
این کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد :در عملیات وعده صادق خود آمریکایی‌ها می‌گفتند که صهیونیست‌ها می‌توانند از خود دفاع کنند، اما اکنون می‌بینیم که می‌گویند باید با روش‌های سیاسی اقدام کرد و این نشان می‌دهد که اعتماد به صهیونیست‌ها کاهش داشته و ابهت ادعایی که داشتند شکسته شده است.
در ادامه صدرالحسینی در باره پیام این عملیات گفت:‌جمهوری اسلامی در جنگ هم به حقوق و قواعد آن آگاه است و این را در دفاع مقدس نشان داد و ایران اسلامی با مردم غیر مسلح کاری نمی‌کند و همه اهداف ما نظامی بوده اند.
صدرالحسینی درباره کارایی پدافند هوایی صهیونیست‌ها گفت:‌بعد از شهادت شهید هنیه در ایران و اعلام رسمی ما برای مجازات و تنبیه این رژیم تروریست برای شهید کردن این بزرگوار شاهد بهبود شریط پدافندی صهیونیست‌ها بودیم آن‌ها در این حوزه پدافند هوایی سرزمین‌های اشغالی ۵ تا ۷ لایه پدافندی دارند.
بخشی از ناو‌های آمریکایی‌ها فقط به منظور اهداف پدافندی به منقطه آمده اند.
نکته آن است بیش از آنچه که امروز گفته می‌شود در حوزه پدافندی هزینه کرده اند.
البته این که می‌گویند خودشان پدافند را قطع کرده اند که تعداد کشته‌ها بیشتر شود کاملا غلط است .
وی افزود:‌در طول ۲ ماه برنامه ریزی نیرو‌های مسلح کشور ما بالاتر از آن چه تصور و پیش بینی می‌کردیم پاسخ کوبنده‌ای دادیم و در نوبت قبل از پهپاد‌ها برای انحراف پدافند استفاده کردیم و این بار از اقدامات دیگری استفاده کردیم.
استفاده از موشک‌های جدید که نقش انحراف مجموعه پدافندی را به خوبی عملی کردند از اقدامات مهم ما بود.
آجرلو کارشناس مسائل غرب آسیا در ادامه صحبت های خود گفت:صهیونیست‌ها به نظر می‌رسد تا زمانی که به بازدارندگی قبلی خود نرسند به سمت آتش بس نمی روند.‌آن ها با حمایت حامیان خود در غرب رو به رو هستند و صحبت از آتش بس نوعی خرید زمان است.
آن‌ها عنوان کردند که وارد یک جنگ طولانی مدت شدند و تا زمانی که به اهداف خود نرسند آتش بس وجود ندارد.
به نظر می‌رسد آتش بس موضوعی فرعی در این تقابل باشد.
وی گفت:‌ درگیری در منطقه زمان زیادی دارد تا به مرحله حساس خود برسد و طرف صهیونیستی در این جنگ تا به حال دچار شکست راهبردی شده است.
به نظر می‌رسد تا زمانی که رژیم صهیونیستی ضربات سنگین تر نخورد و از جبهه های شمالی و جنوبی و دیگر مناظق ضربات کاری تر به آن‌ها وارد نشود نه تنها به سمت آتس بس نمی‌رود بلکه تنش را افزایش می‌دهد.
رضا صدرالحسینی درباره واکنش صهیونیست‌ها پس از عملیات شب گذشته جمهوری اسلامی ایران گفت :از ابتدای این عملیات رجز خوانی را از صهیونیست ها شاهد بودیم.
وی ادامه داد: ما باید البته آمادگی لاز م را داشته باشیم ، اما بیشتر رجز خوانی آن ها در کوچه بن بست را شاهد بودیم ما بار ها اعلام کردیم که در صورتی که صهیونیست‌ها عملیاتی جنایتکارانه انجام دهند با پاسخی به مراتب سهمگین تر رو به رو می‌شوند.
وی افزود:‌صهیونیست ها در بهت هستند که پدافند آن‌ها چرا نتوانسته اقداماتی انجام دهد.
البته آن‌ها متوجه شدند که جنگ سایبری ما برا ی از کار انداختن پدافند ها به چه شکل است.
برخی از پایگاه های آن‌ها با خاک یکسان شده و دیگر پایگاه هوایی آن ها بسیار شدید آسیب دیده است.
این شرایط فشار سنگینی برای صهیونیست ها ایجاد کرده است.
وی در انتها گفت:‌ به نظر نمی رسد صهیونیست ها به این سرعت اقدامی را انجام دهند که بتوانیم آن را با عملیات وعده صادق ۲ مقایسه کنیم.