خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 12 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

حدنگاری ۳۹۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی لرستان

مهر | استان‌ها | پنجشنبه، 12 مهر 1403 - 01:18
خرم‌آباد - مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک لرستان با اشاره به حدنگاری ۳۹۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان، گفت: بیشترین املاک مجهول در لرستان مربوط به دلفان است.
شهرستان،اراضي،استان،طرح،املاك،لرستان،كشاورزي،كاظمي

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی کاظمی در سخنانی با اشاره به اجرای طرح حدنگاری اراضی کشاورزی در لرستان، اظهار داشت: میزان اراضی کشاورزی در استان لرستان ۵۰۰ هزار هکتار است.
اجرای طرح حدنگاری در ۳۹۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی
وی گفت: در مجموع طرح حدنگاری تا کنون در ۸۱.۱ درصد از اراضی کشاورزی استان عملیاتی شده است.
مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک لرستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تا کنون طرح حدنگاری در ۳۹۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرا شده است، ادامه داد: متأسفانه عملکرد سه واحد ثبتی در استان شامل سلسله، دلفان و خرم‌آباد دراین‌رابطه زیر حدنصاب کشوری است و کمترین میزان تحقق طرح حدنگاری کشاورزی را داشته‌اند.
کاظمی، تصریح کرد: مابقی واحدهای ثبتی استان دراین‌رابطه عملکرد نزدیک به ۱۰۰ درصد داشته‌اند.
اجرای طرح در ۳ شهرستان ۱۰۰ محقق نشده است
وی به دلایل عدم اجرای موفق این طرح در سه شهرستان یاد شده اشاره کرد و گفت: تقریباً ۱۳ هزار هکتار از اراضی شهرستان سلسله، مستثنیات و فاقد نقشه ثبتی هستند.
مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک لرستان، تصریح کرد: در این راستا واحد ثبتی شهرستان باید، محدوده پلاک‌ها را مشخص کند، تعدادی از پلاک‌ها محدوده آنها مشخص شده و در بانک اطلاعاتی حدنگاری ذخیره شده است و بقیه پلاک‌ها در دست اقدام است.
کاظمی، تأکید کرد: علت عدم تحقق تثبیت اراضی در این شهرستان تأخیر در تأیید نقشه‌های ارتو توسط سازمان نقشه‌برداری کشور است.
وی ادامه داد: محدوده پلاک‌ها در شهرستان مشخص نیست، در حال حاضر چهار شرکت مشاور در شهرستان فعال هستند و کار جمع‌آوری پرونده‌ها را انجام می‌دهند.
بیشترین املاک مجهول مربوط به دلفان است
مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت شهرستان دلفان، گفت: در شهرستان دلفان ارتوها تهیه شده، به طور کامل بخشی از پلاک‌ها دارای تأییدیه سازمان نقشه‌برداری کشور هستند و به دست ما رسیده‌اند، مابقی تابه‌حال تأیید نشده است.
کاظمی، تصریح کرد: یکی از عمده مشکلات این شهرستان و استان در بحث تأیید نقشه‌ها و ارتو ها در سازمان نقشه‌برداری کشور است، اگر چه این شهرستان دارای شرایط خاصی است، بیشترین املاک مجهول مربوط به این شهرستان است.
وی، ادامه داد: در شهرستان خرم‌آباد نیز باتوجه‌به موقعیت مکانی که دارد و مرکز استان است، دارای پادگان‌های نظامی و انتظامی مختلفی در حاشیه و نقاط شهر بوده و در این راستا با ممنوعیت و محدودیت کار ارتو مواجه هستیم.
مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک لرستان با تأکید بر اینکه با پهپاد قسمتی از کار انجام شد، بیان داشت: در حال حاضر در این شهرستان سه شرکت مشاور فعال هستند.
کاظمی، افزود: یکی از مشکلات این شهرستان برداشت نقشه زمینی است.