خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 12 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

باور به مقاومت و حزب الله؛ مکتبی که راهش بی‌وقفه ادامه دارد

باشگاه خبرنگاران | سیاسی | پنجشنبه، 12 مهر 1403 - 07:06
حزب الله فرماندهان بزرگی را از دست داده است اما توانایی‌های نظامی، حمایت مردمی و سیاسی و حقانیت آرمانش همچنان پابرجاست.
حزب،الله،مقاومت،شهيد،سيد،نصرالله،لبنان،خون،ادامه،شهادت،حسن،ت ...

چند روزی از ترور ناجوانمردانه دبیرکل حزب الله لبنان شهید سیدحسن نصرالله می‌گذرد.
سیدی که در سال ۱۹۹۲ و در حالی که تنها ۳۲ سال سن داشت پس از ترور شهید سید عباس موسوی به عنوان دبیرکل حزب الله لبنان انتخاب شد.
سید حسن زمانی که ریاست شورای اجرایی را بر عهده داشت، روابط گسترده‌ای با نیرو‌های مردمی و طرفداران حزب برقرار کرده بود.
این روابط می‌توانست یکپارچگی حزب را پس از شهادت سید عباس موسوی حفظ کند.
حالا اما پس از شهادت دبیرکل حزب الله لبنان صهیونیست‌ها و امپراطوری رسانه‌ای غربی‌ها جنگ روانی بزرگی را ایجاد کرده‌اند، جنگی که در آن از شکست و پایان حزب الله و و مقاومت صحبت می‌کنند.
رسانه‌هایی که برای صهیونیست‌ها زمان می خرند و کمک می‌کنند تا شکست‌های یک سال اخیرشان را بپوشانند و در مقابل جبهه مقاومت و حزب الله لبنان را که در این مدت مقابل جنایتکاران صهیونیستی بودند را در موضع ضعف قرار دهند.
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله در همین زمان و در شرایطی که صهیونیست‌ها از شهادت او نیز خبر می‌دادند با حضور مقابل دوربین‌ها و ایراد سخنرانی عنوان کرد که راه حزب‌الله ادامه دارد و به‌ زودی دبیرکل جدید این نیرو تعیین می‌شود و نیروی مقاومت تحت هیچ شرایطی دست از حمایت از مردم غزه و مبارزه با صهیونیسم و وفاداری به آرمان قدس بر نمی‌دارد.
در شرایط فعلی، صهیونیست‌ها تلاش کرده اند ابتکار عمل را در دست گیرند و با ترور‌های جنایتکارانه خود نمایشی از قدرت خود نشان دهند، اما ترور نمی‌تواند به تنهایی یک جنگ را پیروز کند و نشان‌دهنده پیروزی قطعی صهیونیست‌ها نیست.
ترور تنها تاثیرات فردی و معنوی دارد.
حزب‌الله بدون شک با از دست دادن فرماندهان بزرگش آسیب دیده، اما توانایی‌های نظامی، حمایت مردمی و سیاسی و حقانیت آرمانش همچنان پابرجاست.
موضوعی که تجربه‌های این سال‌ها به خوبی می‌تواند دلیلی محکم برای ثابت کردن آن باشد.
با وجود خسارت‌هایی که به حزب الله وارد شده به ویژه بعد از شهادت رهبرانش باز هم حملات هوایی رژیم صهیونیستی نتوانسته است زیرساخت‌های نظامی مقاومت اسلامی لبنان را از بین ببرد.
در عین حال تل آویو اکنون به دنبال نابود کردن تونل‌های حزب الله است تا بتواند ثبات و زمینه بازگشت شهرک نشینان شمال فلسطین اشغالی را به خانه‌هایشان فراهم آورد.
علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی در ارتباط با حزب الله لبنان بیان کرد: خون شهید سید حسن نصرالله جهاد و مقاومت و مبارزه را تثبیت کرد.
یقیناً نقش رهبری سیدحسن نصرالله بعد از شهادت ایشان با دست بازتر و با حمایت الهی با قوت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد و حزب الله قهرمان بیش از گذشته خواهد درخشید.
احمدیان اظهار کرد: با شهادت رهبران در کار حزب الله خللی ایجاد نخواهد شد و آسیبی به حزب الله و به قدرت رزم حزب الله وارد نشده است.
احمدیان افزود: ما هم کماکان همانگونه که وظیفه خود می‌دانستیم از حزب الله در دوران دبیرکلی سید حسن نصرالله حمایت بکنیم این وظیفه را کماکان برای خودمان پابرجا می‌دانیم، چون بر مبنای یک اعتقاد و یک آرمان مشترک این همکاری شکل گرفته است.
عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان درباره تاثیر فقدان افراد بزرگی مانند سید حسن نصرالله گفت: فقدان فرمانده بزرگ مقاومت سید حسن نصرالله را تسلیت می‌گوییم، اما معتقدیم که خون شهید نصرالله حتی بیشتر از حضور این شهید اثرگذار خواهد بود.
دشمنان ما غافل هستند که سلاح اصلی ما خون شهید است.
وزیر امور خارجه ادامه داد: ابزار‌های دیگر ابزار‌های دنیوی هستند ولی آنچه که ما و شیعه را در طول تاریخ به عظمت رسانده خون شهدا بوده که از خون حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شروع می‌شود و تا خون شهید سید حسن نصرالله ادامه پیدا می‌کند.
این اولین بار نیست که رهبر حزب‌الله به دست رژیم صهیونیستی ترور و شهید می‌شود.
وی ادامه داد: بدانید خون شهید سید عباس موسوی با حزب‌الله لبنان تاکنون چه کار کرده است، چقدر حزب الله بزرگتر و قوی‌تر و محبوب‌تر شد و مطمئن هستم که خون شهید نصرالله بیشتر از این عمل خواهد کرد.
وزیر امور خارجه گفت: در آینده خواهیم دید که جوانان بیشتری با قدرت بیشتری به مقاومت خواهند پیوست و دشمنان صهیونیستی از اینکه ضربه‌ای زده‌اند خوشحال نباشند بلکه نگران باشند از آینده‌ای که در انتظار آنهاست.
آینده متعلق به مقاومت است.
وی تصریح کرد: در میان دوستان خود در حزب الله لبنان و در کل محور مقاومت می‌بینیم که چه مقدار انگیزه‌ها بیشتر و چه مقدار دل‌ها قوی‌تر شده و چگونه برای مسیر مقاومت آماده هستند.
ایران همچنان مدافع مقاومت است و همچنان این مسیر را ادامه می‌دهد و پیروزی نهایی نزدیک خواهد بود.
دستمالچیان سفیر پیشین کشورمان در لبنان نیز در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره ادامه راه مقاومت گفت: حزب الله یک جنبش و یک مکتب و یک راه عقیدتی و ایمانی است که با شهادت یک نفر و یا چند نفر این راه به پایان نمی‌رسد، بلکه حتما و قطعا توانمند‌تر و راسخ‌تر می‌شوند.
در عین حال که حزب الله یک مکتب به شمار می‌رود و ساختار مستحکمی دارد و با این شهادت‌ها راه به پایان نمی‌رسد و بلکه راه آغاز شده و حزب الله مصمم‌تر و قوی‌تر راه خود را ادامه می‌دهد.
سفیر سابق ایران در لبنان تاکید کرد: رژیم صهیونیستی بعد از ترور شهید مجاهد سید عباس موسوی و شهید عماد مغنیه فکر می‌کرد که راه مقاومت و حزب الله به اتمام رسیده است، اما اکنون می بینیم که حزب الله قوی تر، تنومند‌تر و مجهز‌تر شده و به میدان آمده است.
او بیان کرد: امروز راه سید حسن نصرالله بیش از گذشته تقویت می‌شود و مبارزات علیه صهیونیست‌ها قوت بیشتری می گیرد و خواهیم دید که چگونه رژیم صهیونیستی زیر ضربات کوبنده مقاومت و حزب الله بیش از گذشته کمر خم خواهد کرد.