خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 12 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

شمار مسمومان الکلی در مازندران به ۱۶۰ نفر رسید

مهر | استان‌ها | پنجشنبه، 12 مهر 1403 - 07:52
ساری - مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران از افزایش تعداد مسمومیت با الکل در استان به ۱۶۰ نفر خبر داد و گفت:
نفر،مراجعه،بستري،آمل،بيمارستان

به گزارش خبرگزاری مهر، رسول ظفرمند از افزایش تعداد افرادی که به دلیل مسمومیت الکل تقلبی به مراکز درمانی استان مراجعه و بستری شدند خبر داد و گفت: تا ظهر دیروز حدود ۱۶۰ نفر به بیمارستان‌های چالوس، نوشهر، آمل و قائمشهر مراجعه کردند.
وی ادامه داد: در چالوس ۹۱ نفر شامل ۱۹ زن و ۷۲ مرد با علائم مسمومیت براثر مصرف این ماده مراجعه کردند که متأسفانه تعداد چهار نفر فوت کردند.
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ۴۷ نفر نیز به همین علت به مراکز درمانی شهرستان آمل مراجعه کردند که از این تعداد سه زن و ۴۴ مرد بودند.
ظفرمند در خصوص روند درمان افراد بستری شده در بیمارستان‌های آمل گفت: تا کنون متأسفانه چهار نفر فوت شدند، ۲۴ نفر ترخیص شدند و ۱۹ نفر همچنان بستری هستند.
به گفته مدیر درمان علوم پزشکی مازندران ۶ نفر با علائم مسمومیت الکل تقلبی به بیمارستان رازی قائمشهر مراجعه کردند که یک نفر ترخیص شد و مابقی بستری هستند.
وی از مراجعه ۱۵ نفر شامل یک زن و ۱۴ مرد به بیمارستان شهید بهشتی نوشهر خبر داد که از این تعداد متأسفانه یک نفر فوت شد، ۲ نفر بستری هستند، یک نفر نیز از نظر پزشکان بیمارستان مرگ مغزی شده است، یک بیمار به آمل و یک نفر به بیمارستان رازی قائم شهر اعزام شد و بقیه افراد ترخیص شدند.