خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 12 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۶۴۱ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل مسافری خراسان جنوبی جابه جا

مهر | استان‌ها | پنجشنبه، 12 مهر 1403 - 09:30
بیرجند- رئیس اداره حمل و نقل مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه ۶۴۱ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان جابجا شدند.
مسافر،استان،حمل،نقل،ناوگان،اداره،مسافرين،جابجايي،خراسان

به گزارش خبرنگار مهر، حاجی رسول سالاری صبح پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای سال جاری توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری ۳۰۹ هزار و ۲۱۵ نفر مسافر به استان وارد و ۳۱۵ هزار و ۲۱۳ مسافر از استان خارج و همچنین ۳۲۵ هزار و ۷۸۹ مسافر درون استان جابجا شده‌اند.
وی افزود: مسافرین جابجا شده توسط ناوگان حمل و نقل مسافر استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به میزان ۳۶ درصد کاهش داشته است.
سالاری ادامه داد: بیشترین سهم جابجایی مسافر از مبدأ شهرستان‌های استان مربوط به شهرستان بیرجند و کمترین سهم جابجایی مسافر مربوط به شهرستان درمیان بوده است.
رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: عمده مقاصد سفر به ترتیب استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و تهران بوده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد هزار و ۴۵۱ نفر راننده در بخش مسافر استان شاغل هستند، افزود: تعداد ۳۱۲ دستگاه سواری کرایه، تعداد ۱۹۵ دستگاه مینی بوس و تعداد ۲۷۰ دستگاه اتوبوس کار جابجایی مسافرین از مبدأ ۱۵ پایانه عمومی و خصوصی در استان را انجام می‌رسانند.
رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی عنوان کرد: در راستای ارتقا سطح خدمات به مسافرین، علاوه بر نظارت‌های لازم بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل، رانندگان و ناوگان حمل و نقل عمومی در محل پایانه‌های مسافری و در طول محورهای مواصلاتی استان، بررسی وضعیت عملکرد شرکت‌ها، رانندگان و ناوگان از طریق سامانه‌های کاربردی از جمله داپ، صورت وضعیت آنلاین و کارت هوشمند در دستور کار بوده و تخلفات مشاهده شده نیز به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران در خصوص نحوه ارائه خدمات سفرها در استان خواهد بود.