خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 12 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۲.۵ میلیون تن کالای اساسی به مازندران واردات شد

مهر | استان‌ها | پنجشنبه، 12 مهر 1403 - 09:46
نوشار- ناظر گمرکات مازندران با اشاره به واردات کاالاهای اساسی گفت: امسال بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالای اساسی به استان وارد شد.
ارزش،دلار،اساسي،گمركات،كالاي

امیر جمشیدی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دو میلیون و ۵۲۹ هزارتن کالای اساسی به ارزش بیش از ۸۳۹ میلیون و ۶۷۷ هزار دلار در ۶ ماهه نخست سال جاری از طریق گمرکات مازندران ترخیص و وارد کشور شد و این میزان کالای اساسی وارداتی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۲۰ درصد افزایش و از نظر ارزش ۲۶ درصد کاهش داشته است.
وی ادامه داد: براساس این گزارش، بیشترین افزایش وزن و ارزش در بین واردات کالاهای اساسی مربوط به واردات ذرت بوده و کمترین آن مربوط به تخم مرغ نطفه دار بوده است
وی در خصوص ۵ قلم اول کالای اساسی به لحاظ ارزش گفت: ذرت دامی با ارزش ۴۲۴ میلیون دلار، چربی‌ها وروغن های حیوانی و نباتی به ارزش ۱۹۰ میلیون دلار، جو دامی به ارزش ۱۸۵ میلیون دلار، کود شیمیایی به ارزش ۱۴ میلیون دلار و خوراک آماده دام به ارزش ۹ میلیون دلار ۵ قلم اول کالای اساسی وارد شده به گمرکات مازندران در نیمه نخست سال جاری بودند.
جمشیدی تصریح کرد: کالاهای اساسی از نظر وزنی سهم ۹۵ درصد و از نظر ارزشی ۹۱ درصد از کل واردات کالا به گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده است و واردات کالا طی ۶ ماهه نخست ۱۴۰۳ به گمرکات مازندران به میزان ۲ میلیون و۶۴۴ هزار تن به ارزش ۹۲۱ میلیون و۶۳۷ هزار دلار است.