خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 12 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۱۳ درصد از جمعیت کاشان سالمند هستند

مهر | استان‌ها | پنجشنبه، 12 مهر 1403 - 09:47
کاشان - رئیس مرکز بهداشت کاشان گفت: ۱۳ درصد از جمعیت کاشان سالمند هستند.
سالمندي،سالمندان،جمعيت،افزايش،كاشان،جامعه،توجه

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی پنجه شاهی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افزایش امید به زندگی و بهبود خدمات بهداشتی و درمانی در کشور منجر به افزایش جمعیت سالمندی در ایران شده است.
وی با اشاره به مفهوم سالمندی و نیازهای این قشر از جامعه ابراز داشت: سالمندی به افراد بالای ۶۵ سال اطلاق شده که این گروه سنی به سه دسته سالمند ۶۵ تا ۷۵ سال، سال‌خورده ۷۵ تا ۸۵ سال و کهن‌سال ۸۵ سال به بالا تقسیم بندی می‌شوند.
رئیس مرکز بهداشت کاشان به افزایش امید به زندگی و بهبود خدمات بهداشتی و درمانی در کشور اشاره کرد و تصریح کرد: این موضوع علتی برای افزایش جمعیت سالمندی در ایران است.
وی با بیان این که حدود ۱۰ درصد جمعیت ایران سالمند هستند، گفت: در شهرستان کاشان این رقم به حدود ۱۳ درصد رسیده است.
پنجه شاهی توجه به نیازهای سالمندان و برنامه‌ریزی برای سالمندی فعال را از وظایف مهم جامعه و دولت دانست و افزود: سالمندان نیاز به احترام و توجه دارند و ادارات و سازمان‌ها باید شرایطی را فراهم کنند که سالمندان بتوانند به راحتی از خدمات بهره‌مند شده و در جامعه به خوبی دیده شوند.
وی در تشریح بیماری‌های شایع دوران سالمندی تصریح کرد: آلزایمر، بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و پوکی استخوان از جمله مشکلاتی هستند که سالمندان ممکن است با آن‌ها مواجه شوند.
رئیس مرکز بهداشت کاشان در پایان خاطرنشان کرد: در کنار بحث انگاه ویژه به سالمندان، توجه به جوانی جمعیت و حمایت از خانواده‌ها برای فرزندآوری نیز از دیگر موضوعات مهمی است که باید در اولویت قرار گیرد زیرا اقتدار یک کشور به جوانان و نسل آینده آن وابسته است.