خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 12 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

از حاشیه تا متن تودیع و معارفه هفدهمین استاندار همدان

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 12 مهر 1403 - 09:52
مراسم معارفه هفدهمین استاندار همدان از ساعت 19 روز چهارشنبه(11 مهر ماه) با حضور میهمانان دعوت شده به این مراسم، مقامات کشوری و لشکری، فرهیختگان و فعالان حزبی با حضور چشمگیر چهره های اصلاح طلب برگزار شد.
همدان،استان،استاندار،مراسم،ملانوري،حضور،معارفه،مديران،نمايند ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، ورودی به جلسه درب شماره 4 کاخ استانداری همدان در نظرگرفته شده بود تا تحویل کارت‌های شناسایی مدعوین که از قبل اسامی آن‌ها با حراست هماهنگ شده بود راحت‌تر تحویل داده شود.
خیابان‌ منتهی به درب شماره 4 از ساعت 17:30 برای عبور و مرور وسایل نقلیه جز خودروهای مهمانان توسط ماموران راهنمایی و رانندگی بسته و کاملا فضای امنیتی شکل گرفته قابل لمس بود.
محل ورود بانوان و آقایان مهمان به مراسم در راهرو بیرونی سالن شهدای استانداری همدان منفک از هم بود و با چند نیروی انتظاماتی از وسایل همراه مدعوین بازرسی بعمل می‌آمد.
تاخیر یک ساعته در برگزاری مراسم
با اینکه شروع مراسم ساعت 19 اعلام شده بود اما با تاخیر حدودا یک ساعته حوالی ساعت 20 این مراسم با حضور 38 نماینده از رسانه‌های خبری مختلف فعال در استان همدان آغاز شد.
قبل از ورود استاندار جدید و مسئولان وزارت کشوری که برای معارفه وی به استان آمده بودند یکی پس از دیگری مسئولان و مدیران مختلف استانی وارد سالن می‌شدند و حضور افرادی مانند رضا قیاسی و ابراهیم الهی‌تبار که از چهره‌های شناخته شده اصلاحات در همدان هستند با استقبال حاضرین همراه بود.
علی‌زینی‌وند معاون سیاسی وزیر کشور، مشاور و سر و مسئول هماهنگی حوزه وارداتی، آیت‌الله موسوی اصفهانی عضو مجلس خبرگان رهبری، ایت‌الله شعبانی نماینده ولی فقیه همدان، حمید‌رضا حاج بابایی نایب رئیس اول مجلس، اعضای مجمع نمایندگان استان از چهره‌های شاخص و صاحب نامی بودند که در مراسم حضور یافتند.
ساعت 19:45 دقیقه حمید ملانوری استاندار جدید همدان، علیرضا‌قاسمی‌فرزاد و معاونان وی وارد سالن شدند و بعد از خوش و بش صمیمی با مهمانان دعوت شده در جایگاه‌های از پیش مشخص شده مستقر شدند.
استقبال از برگزاری هفدهمین آیین تودیع و معارفه مقام ارشد اجرایی همدان
علاوه بر صندلی‌های آبی‌رنگ سالن شهدا که محل معمول استقرار حضار است، چند ردیف صندلی اضافه شده بود تا بتواند حضور مهمانان را پوشش دهد با این حال در دوطرف سالن افرادی مجبور شدند ایستاده در مراسم حضور پیدا کنند و این نشان از استقبال حضور اقشار مختلف در مراسم تودیع و معارفه استاندار همدان بود.
مراسم بعد از قرائت قرآن و پخش سرود ملی با خیرمقدم معاون توسعه منابع انسانی استاندار سابق همدان که از چهره‌های نزدیک به جریان اصلاح‌طلب در همدان است آغاز و نماینده ولی‌فقیه به عنوان نخستین سخنران دعوت به جایگاه شد.
امام جمعه همدان خواستار مدیریتی غیر سیاسی
آنچه در سخنان آیت الله شعبانی بیشتر از هر موضوعی جلب توجه می‌کرد معرفی استان همدان به عنوان استانی فرهنگی بود که تاکید داشت مدیریت استان باید به دور از مسائل سیاسی جریان پیدا کند.
وی خطاب به استاندار جدید همدان خواستار انتصاب مدیران متخصص به دور از سفارش‌ها شد و افزود: خوشبختانه در سال‌های گذشته چه در زمان دولت دکتر روحانی و چه در سه سال گذشته شورای اداری منسجمی در همدان برقرار بوده که نشان‌دهنده وحدت بین نمایندگان و مدیران دستگاه‌های اجرایی است که امیدواریم این روند در زمان مدیریتی شما نیز ادامه پیدا کند.
مجمع نمایندگان دخل و تصرفی در انتخاب و تصمیم وزارت کشور نداشتند
سخنران‌های بعدی به ترتیب رئیس مجمع نمایندگان، نایب رئیس اول مجلس، استاندار سابق همدان، معاون سیاسی وزیر کشور و در نهایت استاندار جدید همدان بودند.
در صحبت‌های رئیس مجمع نمایندگان آنچه مورد تاکید‌ از سایر موضوعات بود اشاره به آن داشت که نمایندگان استان هیچ‌گونه دخالتی در انتصاب آقای ملانوری به عنوان استاندار همدان نداشته و به تصمیم وزارت کشور که وی را فردی اثرگذار برای همدان شناخته است احترام گذاشته و بعد از این نیز با نگاه همکاری و تعامل وی را همراهی خواهد کرد.
وفاق باید محقق شود،حوصله حاشیه‌سازی نیست
نایب رئیس اول مجلس و نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند نیز با اشاره به اینکه چند دهه است در تودیع و معارفه استانداران مختلف همدان حضور دارم خدمت‌رسانی به مردم همدان را عنایتی خاص برشمرد و افزود: وفاق باید محقق شود چراکه کسی حوصله حاشیه‌سازی ندارد.
حمیدرضا حاج بابایی مهم‌ترین ویژگی بارز قاسمی‌فرزاد به عنوان استاندار همدان را صادق بودن عنوان کرد و گفت: کارهای خوبی در استان به یادگار از وی مانده البته این حرف به معنای آن نیست که مشکلی نبود، اما کارهای خوبی انجام شد و استان حرکت کرده است.
نقطه عطف مراسم اما شاید خلاصه در صحبت‌های قاسمی‌فرزاد استاندار سابق و ملانوری استاندار جدید همدان بود.
صحبت‌هایی که کلام علیرضا قاسمی‌فرزاد را در گزارش کارهایش برای مدت زمان 3 ساله خدمت وی در استانداری همدان دربرمی‌گرفت.
تکمیل پروژه آب‌رسانی بعد از 17 سال مهم‌ترین دستاورد دولت سیزدهم و استاندارش در همدان
وی مهم‌ترین اقدامات انجام شده را در تامین آب شرب و تکمیل پروژه آب رسانی تالوار به همدان بعد از 17 سال دانست و به عمده فعالیت‌های انجام شده که بیشتر آن در حوزه اقتصادی بود اشاره کرد.
قاسمی‌فرزاد نقش معاون اقتصادی خود را در پیشبرد اهداف تعریف شده برای توسعه اقتصادی همدان اثرگذار اعلام کرد و گفت: تخصص و انگیزه بالا از ویژگی‌های بارز معاون اقتصادی استان بود که باعث شد در موارد زیادی استان بتواندکسب رتبه برتر در سطح کشور داشته باشد.
وی همچنین از سایر معاونان خود و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان که در سال‌های اخیر همدل و هم‌مسیر با اهداف عالی نظام قاسمی‌فرزاد را در همدان همراهی کرده بودند تقدیر کرد.
بعد از سخنرانی وی مراسم تکریم و معارفه برگزار شد و پس از آن حمید ملانوری برای ایراد سخن به جایگاه رفت.
ملانوری صحبت‌های خود را با تاکید و ضرورت مدیریت منابع آبی استان و توسعه گردشگری همدان آغاز کرد و در ادامه از برنامه و اقدامات خود برای مدیریت این استان سخن گفت.
تخصص، انگیزه و مردمداری خط قرمز استاندار جدید در انتصاب‌ها
استاندار جدید همدان اعلام کرد که در مجموعه مدیریتی همدان، مدیر پشت میز‌نشین و بی‌انگیزه نمی‌خواهد بلکه مدیرانی را لازم دارد که در دل کار و میدان عمل باشند.
ملانوری تاکید کرد که ملاک انتصاب مدیران وی در همدان تخصص، انگیزه و مردم‌داری خواهد بود.
صحبت‌های ملانوری که بخش زیادی از آن رنگ ‌و بوی امنیتی داشت دربرگیرنده موارد دیگری از جمله تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری، استفاده از ستادهای انتخاباتی برای اداره امور همدان، استفاده از مدیران متخصص و ساماندهی مدیریت آب در استان بود.
آیین تودیع و معارفه هفدهمین استاندار همدان در نهایت حوالی ساعت 23 به پایان رسید تا این استان وارد مرحله جدیدی با مدیریت حمید ملانوری کرمانی شود.
انتهای پیام/