خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 12 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ضرورت بهره مندی از تجربیات سالمندان در دستگاه های مختلف دماوند

مهر | استان‌ها | پنجشنبه، 12 مهر 1403 - 09:58
دماوند- فرماندار دماوند بر ضرورت بهره مندی از تجربیات و توانمندی سالمندان در دستگاه های این شهرستان تاکید کرد.
سالمندان،نگاه،جامعه،دماوند،نشاط،تجربيات

به گزارش خبرنگار مهر، رضا طاهر خانی صبح پنجشنبه در نشست شورای سالمندان که با حضور بخشداران، شهرداران و مسؤولان دماوند در سالن جلسات شهید رجایی فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: باید با تغییر نگاه سنتی به سالمندان، از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها، تجربیات و دانش این قشر در جامعه استفاده شود.
طاهرخانی در ادامه افزود: نگاه تنگ‌نظرانه و سنتی به سالمندان، جامعه را از بهره‌مندی از تجربیات این قشر محروم کرده و شور و نشاط سالمندان را از بین می‌برد.
وی همچنین گفت: باید در سازمان‌ها نگرش جدیدی نسبت به بازنشستگی شکل دهیم؛ این عزیزان بازنشسته نیستند، بلکه بازایستاده هستند، همین نگاه، فرصتی است برای جامعه هدف تا این افراد بار دیگر با نشاط، امید و ارزش‌آفرینی به جامعه برگردند.
وی اضافه کرد: باید تلاش کنیم نگاه حمایتی به بازنشستگان را تغییر داده و آن را به توانمندسازی تبدیل کنیم.
فرماندار دماوند ادامه داد: در طول ۳۰ سال خدمت، باید به گونه‌ای روی سرمایه‌های انسانی کار کنیم که وقتی این افراد از یک دوره به دوره دیگر وارد می‌شوند، فضای مناسبی برایشان فراهم شده باشد تا با توانمندی‌های جدید بتوانند به عرصه‌های تازه‌ای قدم بگذارند.