خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 12 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پل جدید «سیدرضا» در گناوه افتتاح شد

مهر | استان‌ها | پنجشنبه، 12 مهر 1403 - 12:18
بوشهر- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: در راستای بهبود وضعیت ورودی شهر گناوه، پل جدید «سیدرضا» افتتاح شد.
پل،گناوه،جاده،احداث،اخترشناس،سيدرضا

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم اخترشناس صبح پنجشنبه در این آئین گفت: با احداث پل جدید سیدرضا بر روی رودخانه فصلی و دره گپ گناوه، ضمن رفع مشکل آب‌گرفتگی پل قدیمی در زمان بارندگی، ایمنی کاربران جاده‌ای نیز ارتقا می‌یابد.
وی افزود: پل قبلی با عمر پنج دهه و مصالح قدیمی، به دلیل عرض کم، جوابگوی ترافیک خودروهای ورودی از استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد نبود، از این رو احداث پل جایگزین به مطالبه مهم مردم گناوه مبدل شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر اظهار داشت: پل جایگزین سیدرضا به طول ۵۰۰ متر و اعتبار ۴۳۰ میلیارد تومان به سرانجام رسید.
بهره‌برداری از جاده دسترسی به بیمارستان‌های گناوه
وی یادآور شد: برای احداث فونداسیون این پل ۲۴ شمع به عمق ۳۰ متر کار شده و حجم عملیات خاکی و روسازی آن شامل ۸۲۰۰ هزار مترمکعب است.
اخترشناس همچنین با اشاره به بهره‌برداری از جاده دسترسی به بیمارستان‌های امیرالمؤمنین (ع) و سوانح و سوختگی گناوه بیان کرد: این جاده در زمان بارندگی مسدود می‌شد که اکنون با ارتقای عرض آن به ۱۶ متر بهسازی شد.
وی یادآور شد: طول این جاده یک کیلومتر و اعتبار آن ۱۱ میلیارد تومان می‌باشد.